نسخه چاپی

اولین خواسته جان كری از ابومازن

وزیر خارجه جدید آمریكا در اولین اقدام دیپلماتیك خود در مساله فلسطین، بر ضرورت ازسرگیری مذاكرات سازش تاكید كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: وزیر خارجه جدید آمریکا دیروز(یکشنبه) در اولین تماس خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد و از بحران مالی فلسطین نیز اعلام اطلاع کرد.

جان کری همچنین به تلاش خود برای تصویب بودجه کمک مالی به فلسطین در کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت: به زودی برای دیدار با مقامات تشکیلات خودگردان و گفت‌و‌گو با سران رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر می کند.

وی همچنین در گفتگوی تلفنی با نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل در منطقه تاکید کرد و خواستار صلح با ثبات در منطقه میان اسرائیل و فلسطین شد.

وزارت خارجه آمریکا اگرچه جزئیات بیشتری از این مکالمه تلفنی در اختیار رسانه ها قرار نداده، مساله ایران و سوریه را نیز از محورهای گفت‌و‌گوی تلفنی کری با نتانیاهو اعلام کرده است.

کری همچنین روز شنبه درباره از سرگیری مجدد مذاکرات سازش در سرزمین‌های اشغالی، با شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گوی تلفنی طولانی مدتی داشت. این در حالی است که نخست وزیر اسرائیل به درخواست پرز کابینه را تشکیل داده و اعلام کرده است پیشروی مذاکرات سازش با فلسطین یکی از اولویت‌های کابینه خواهد بود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...