نسخه چاپی

مخالفان سوري:

اسد كناره گیری كند محاكمه‌اش نمی‌كنیم

عکس خبري -مخالفان سوري: اسد کناره گيري کند محاکمه‌اش نمي‌کنيم

مخالفان سوری با تاكید بر اینكه هیچ تغییری در مواضع روسیه و ایران در قبال بحران سوریه پدید نیامده است اعلام كردند حاضرند به شرط كناره‌گیری اسد از قدرت از محاكمه وی صرف‌نظر كنند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ولید البنی، سخنگوی ائتلاف ملی مخالفان سوریه اعلام کرد: مخالفان سوری حاضر هستند از خواسته‌های خود مبنی بر محاکمه بشار اسد، ‌رئیس جمهوری سوریه چشم‌پوشی کنند به شرط اینکه وی از قدرت کناره‌گیری کند.

وی گفت: مخالفان با هرگونه حل و فصل سیاسی بحران موافقند به شرطی که بشار اسد و دیگر رهبران سوری از قدرت کناره گیری کنند و تنها امتیازی که حاضرند بدهند این است که با خروج اسد از قدرت بدون محاکمه موافقت کنند.

سخنگوی مخالفان سوری در ادامه گفت: این یک امتیاز بسیار بزرگ است و ما سعی خواهیم کرد تا ملت سوریه را قانع کنیم خروج بدون محاکمه اسد از کشور به نفع همگان است.

وی در خصوص مذاکرات اخیر معاذ الخطیب، رهبر مخالفان سوری در مونیخ با وزرای امور خارجه ایران و روسیه نیز گفت: ظاهرا هیچ گونه تغییری در مواضع مسکو و تهران در خصوص بحران سوریه به وجود نیامده و ایرانی‌ها همچنان به شدت از اسد حمایت می‌کنند.

سخنگوی مخالفان سوری در خصوص دخالت نظامی خارجی در سوریه نیز گفت: اولویت ما در حال حاضر رساندن اسلحه و مهمات به ارتش آزاد سوریه و دیگر مبارزان در داخل خاک سوریه است. اما در صورتی که خونریزی‌ها در سوریه همچنان ادامه پیدا کند ما این احتمال را نیز دور از ذهن نمی‌دانیم که از سازمان ملل بخواهیم تا زمینه را برای دخالت نظامی خارجی در کشور فراهم کند.

البنی در پایان گفت: نظام حاکم در سوریه با هیچ طرحی برای پایان دادن به شرایط کنونی موافقت نمی‌کند و این شورای امنیت است که باید در این خصوص اعمال فشار کند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...