نسخه چاپی

واكنش حزب الله به ادعای بلغارستان

عکس خبري -واکنش حزب الله به ادعاي بلغارستان

حزب الله لبنان دست داشتن در انفجار اتوبوس گردشگران اسرائیلی در شهر ساحلی بورگاس در بلغارستان را تكذیب كرده و این اتهام را تبلیغات اسرائیل دانسته است

«حزب الله لبنان دست داشتن در انفجار اتوبوس گردشگران اسرائیلی در شهر ساحلی بورگاس در بلغارستان را تکذیب کرده و این اتهام را تبلیغات اسرائیل دانسته است. در انفجار آن اتوبوس در تابستان گذشته ۵ اسرائیلی و راننده بلغاری آن کشته شدند.»


«وزارت کشور بلغارستان روز سه شنبه اعلام کرد که تحقیقات و شواهد نشان می دهد که دو عضو حزب الله لبنان در انفجار دست داشتند. در پی اعلام این خبر، اسرائیل و آمریکا از اتحادیه اروپا خواستند علیه حزب الله اقدام کند. اتحادیه اروپا نیز گفته است که در حال بررسی احتمال افزودن نام حزب الله به فهرست سازمان های تروریستی است.»

در همین زمینه، سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، ارگان رسمی نظام سلطنتی انگلیس نوشت: «حزب الله لبنان نتیجه تحقیقات دولت بلغارستان را که این گروه را به دست داشتن در انفجار یک اتوبوس توریستی در شهر ساحلی بورگاس متهم کرده، رد کرده است. شیخ نعیم قاسم، جانشین رهبر این گروه با تکذیب گزارش های منتشر شده درباره دست داشتن اعضای آن در این حمله که شش کشته بر جای گذاشت، اسرائیل را به راه انداختن یک کارزار بین المللی علیه حزب الله متهم کرد.»

بنابر این گزارش، شیخ نعیم قاسم گفت: «متهم شدن این گروه هیچ تاثیری بر عملکرد آن نخواهد داشت. اتهام های مطرح شده از سوی بلغارستان از نگرانی اسرائیل از قدرت نظامی حزب الله در جنوب لبنان نشات گرفته است. ما در برابر این فشار تسلیم نخواهیم شد و اولویت های خود را تغییر نخواهیم داد. عقربه قطب نمای ما همچنان اسرائیل را نشانه گرفته است.»

بی بی سی افزود: «همزمان، بعضی از تحلیلگران در بلغارستان درباره نتیجه تحقیقات دولت این کشور ابراز تردید کرده اند. به گفته تیهومیر بزلف، یکی از تحلیلگران مرکز مطالعات دموکراسی در صوفیه، تحقیقات دولت این کشور به طور عمده ای بر اطلاعات دریافت شده از سازمان های اطلاعاتی خارجی استوار شده است. بعضی از تحلیلگران هم نتیجه گیری دولت این کشور را تحت تاثیر تحولات خاورمیانه عنوان کرده اند.
منبع:جام نيوز

۱۳۹۱/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...