نسخه چاپی

مرسی: با مداخله نظامی در سوریه مخالفیم

رئیس جمهور مصر با بیان اینكه بحران انسانی در سوریه تشدید شده است، اعلام كرد با مداخله نظامی در این كشور مخالفیم.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از «روسیا الیوم» نوشت: «محمد مرسی»، رئیس جمهوری مصر امروز سه شنبه در نشست سازمان کنفرانس اسلامی در «قاهره»، پایتخت این کشور به اوضاع سوریه اشاره کرد و گفت، خونریزی و کشتار در سوریه همچنان در جریان است و بحران انسانی در این کشور تشدید شده است.
محمد مرسی تصریح کرد، مصر خواهان خاتمه یافتن سریعتر بحران در سوریه و توقف خونریزی در این کشور است.
وی با تاکید بر اینکه بایستی وحدت و استقلال سوریه حفظ شود، گفت باید از مداخله نظامی در سوریه جلوگیری شود همچنان که مصر مخالف اصلی اقدام نظامی علیه سوریه است.
رئیس جمهور مصر همچنین گفت، ما برای حل بحران سوریه، گفت وگو با کشورهای قدرتمند منطقه را آغاز کرده ایم.
مرسی از همه جریان های مخالف سوریه که به ائتلاف ملی مخالفان سوریه نپیوستند، خواستار هماهنگی با این ائتلاف جهت گفت وگو با نظام دمشق شد.
موضوع فلسطین باید موضوع محوری کشورهای اسلامی قرار گیرد
رئیس جمهور مصر در ادامه به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت، می بایستی موضوع فلسطین سنگ بنای دستیابی به امنیت و ثبات در خاورمیانه و کل جهان قرار گیرد.
مرسی همچنین گفت، «مساله فلسطین موضوع محوری ما هست، همچنانکه عمده ترین هدف تاسیس سازمان کنفرانس اسلامی در سال 1969 میلادی بود.»
وی افزود، ما برای تاسیس یک دولت مستقل فلسطین دارای حاکمیت داخلی و خارجی به پایتختی «قدس شریف» هستیم. مصر قاطعانه از آرمان های ملت فلسطین برای داشتن دولتی مستقل و دستیابی به آزادی، حمایت می کند.
وی ضمن استقبال از ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل به عنوان «کشور ناظر غیرعضو»، از نهادهای بین المللی خواست برای توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن هرگونه اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...