نسخه چاپی

برداشت شریعتمداری از جمله معروف امام

مدیر مسئول روزنامه كیهان تاكید كرد: عبارت "میزان حال فعلی افراد است" مربوط به افرادی است كه در انقلاب سابقه خوبی دارند و الان خراب شدند نه اینكه فرد سابقه خوبی ندارد و الان وضعیتش خوب باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین شریعتمداری پیش از ظهر امروز در ششمین مجمع سازمان بسیج جامعه پزشکی در تالار امام خمینی علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: درگیری انقلاب اسلامی با نظام سلطه از نخستین روزها به دلایل ماهوی آغاز شد و مادامیکه نظام سلطه بر خوی استکباری تاکید دارد و اسلام ناب محمدی هم برکرسی حاکمیت ما پابرجاست، این دو در مقابل هم می‌ایستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب ماجرای جنگ تحمیلی، کودتای طبس، تحریم‌ها و جنگ نفتکش‌ها را گذرانده‌ایم افزود: امروزه نیز استکبار مسئله هسته‌ای را بهانه کرده است که البته بهانه‌ای برای درگیری است تا جائیکه یک نظریه پرداز آمریکایی می‌گوید مشکل ما آن است که ایران نه فقط بدون حمایت آمریکا بلکه در حال درگیری هم می‌تواند قدرت اول نظامی و علمی منطقه باشد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه تصریح کرد: همچنین نظریه پرداز دیگر آمریکایی اذعان می‌کند مشکل ما آنست که ایران در برنامه هسته‌ای خود کوتاه بیاید و به بسته پیشنهادی ما‌ تن بدهد در این صورت ناچاریم تحریم‌ها را برای حفظ وجهه خود در بین‌الملل برداریم.

وی با تاکید بر اینکه برخی فکر می‌کردند پس از جنگ تحمیلی فتنه‌ها فروکش کرده گفت: این در حالی است که هیچ دوره‌ای پس از انقلاب را نمی‌توان پیدا کرد که با دشمن درگیر نبوده باشیم. شواهد موجود نشان ‌می‌دهد که طی 10 سال گذشته دشمن دو راهبرد متوالی را در پیش گرفته که بخش اول آن محاصره نظامی بود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: حمله به افغانستان و عراق به عنوان دو همسایه ایران، جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه نشان داد که در نهایت نوک پیکان این حملات عمدتاً به سمت ایران بوده است.

به گفته این تحلیلگر مسائل سیاسی آمریکا در نهایت مجبور شد با خروج نیروهایش از عراق تنها 6 هزار نفر از نظامیان خود را از دست داده و بیش از 5 هزار میلیارد دلار هزینه کند.

وی گفت: نتیجه حضور سربازان آمریکایی در عراق این شد که صدام را از حاکمیت برداشته و دوستان ایران را روی کار بیاورند.

این کارشناس مسائل سیاسی راهبرد نیابتی را یکی از راهبردهای جدید دشمن برای حمله به ایران عنوان کرد و گفت: دشمن به این نتیجه رسیده است که به جای حمله مستقیم به ایران کسانی را به نیابت از خودش وارد میدان کند به‌طوری که در فتنه سال 88 نتانیاهو اذعان کرد که جنبش سبز بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران است.

وی گفت: در راهبرد نیابتی حریف مستقیم در میدان نیست و از نیروهای کشور مورد نظر استفاده می‌کند، اگر درگیری با موفقیت توام باشد به مقصود رسیده‌اند و اگر موفقت آمیز نبود فرسایش در درون آن کشور رخ خواهد داد.

به گفته شریعتمداری دشمن از درگیری مستقیم با ایران نا امید است و نگاهش به درون نظام است و اگر در فتنه 88 به دقت در درون نظام نگاه می‌شد فتنه در حال شکل گیری شناسایی و ماجرا کش‌دار نمی‌شد.

نماینده مقام معظم رهبری در موسسه کیهان ادامه داد: هرگاه دیدید جریانات ناهمگن کنار هم جمع شده‌اند به تابلوی ائتلاف آنها توجه نکنید بلکه ببینید در کدام نقطه با هم اتفاق نظر دارند یا برعکس هرگاه دیدید دو یا چند جریان ناهمگن و به ظاهر مخالف در عمل مواضع و اهداف واحدی دارند تردید نکنید که پشت صحنه دستشان توی هم است.

وی ادامه داد: تابلوها را با سابقه آدم‌ها باید سنجید یعنی وقتی کسی تابلویی بلند می‌کند ببینید با سابقه‌اش همخوانی دارد یا نه.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه فتنه سال 88 سبب شد تا بسیاری از نکات آشکار شود افزود: دشمن پیروزی خودش را در براندازی نظام قطعی می‌دید و در نتیجه این پیروزی را از قبل اعلام کرد و همه توان خود را سوزاند در حالیکه باید خیلی هزینه می‌شد تا معاندان نظام شناخته شوند.

شریعتمداری با بیان اینکه دشمن اکنون نیرویی را در داخل کشور ندارد گفت: حالا می‌خواهند با تاکتیک حرکت از پله دوم، مهره‌های سوخته را بازسازی کنند و کسانی که به هیچ چیز مردم رحم نکردند حالا می‌خواهند در یک جایگاهی امین مردم شوند که مظلوم نمایی یکی از این روشهاست.

وی ادامه داد: ایجاد اختلاف در میان جریانات وفادار به انقلاب و اسلام برای تبلیغ جریانات دیگر یکی از مبانی همین جریان است و برخی از عبارت «میزان حال فعلی افراد است» سوء استفاه می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: این عبارت مربوط به افرادی است که در انقلاب سابقه خوبی دارند و الان خراب شدند نه اینکه فرد سابقه خوبی ندارد و الان وضعیتش خوب باشد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
سنگر ساز
0
0
۱۳۹۱/۱۱/۲۰
آقاي شريعتمداري جديدا رفتي بازار
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...