نسخه چاپی

ایران سفیر خود در بلغارستان را فراخواند

پس از آنكه دولت بلغارستان ایران و حزب‌الله را متهم به اقدام تروریستی علیه توریست‌های اسرائیلی كرد، ایران سفیر خود در صوفیه را فراخواند.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری «آژانس خبری صوفیه» گزارش داد، «غلامرضا باقری»، سفیر ایران در بلغارستان، صوفیه پایتخت این کشور را ترک خواهد کرد و دولت ایران روابط دیپلماتیک خود با بلغارستان را کاهش خواهد داد.

طبق این گزارش، وزارت کشور بلغارستان پس از انجام تحقیقات خود، عوامل حزب‌الله را عامل انفجار بورگاس عنوان کرده بود که بنا بر ادعای آن، با تحریک جمهوری اسلامی ایران انجام شده بود. همین موضوع موجب شد ایران سفیر خود در صوفیه را فرا بخواند.

بر اساس این خبر، باقری جمعه در کنفرانس خبری اعلام کرده بود، بمب‌گذاری بلغارستان ارتباطی با ایران ندارد. وی افزود:‌ روابط بلغارستان – ایران پیش از این بمب‌گذاری دوستانه بوده است.

اما مقامات اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل جولای 2012 مدعی شدند این حمله تروریستی کار مشترک حزب‌الله و ایران بوده است.

آمریکا و اسرائیل به منظور متقاعد کردن اتحادیه اروپا برای قرار دادن حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های تروریستی در تلاشند با مقصر جلوه دادن این حزب، شرایط را برای نیل به هدف خود آماده کنند چراکه اغلب کشورهای اروپایی مخالف این موضوع هستند. در میان اروپایی‌ها انگلیس جزو کشورهایی است که مخالفت چندانی با تروریست نامیدن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان ندارند اما فرانسوی‌ها از مخالفان سرسخت این اقدام هستند زیرا آنها بر این باورند چنین امری می‌تواند به بی‌ثباتی اوضاع لبنان منجر شود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...