نسخه چاپی

افزایش حملات سایبری علیه آمریكا

رئیس كمیته اطلاعات كنگره آمریكا از افزایش حملات سایبری به این كشور به ویژه از پاییز گذشته خبر داد.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»نوشت: دسترسی به منابع محرمانه نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر است و این موضوع می‌تواند منجر به تعطیلی مبادلات مالی یا از میان رفتن اطلاعاتی شود که شرکت‌ها برای انجام عملیات روزانه‌ی خود به آنها نیازمندند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته با اعلام این خبر نوشت که به گفته «مایک راجرز» رئیس کمیته اطلاعات کنگره، 95 درصد از شبکه‌های بخش خصوصی ایالات متحده آمریکا آسیب‌پذیرند و بسیاری از این شبکه‌ها نیز تا کنون از تهاجم‌های سایبری آسیب دیده‌اند. مشخصات فردی، پول و اطلاعات مربوط به طرح‌های اشتغال‌زایی در آینده از جمله حوزه‌های هدف حملات هستند.

در این گزارش آمده است که دزدی اطلاعات و حملات سایبری سالانه نزدیک به 400 میلیارد دلار خسارت به قربانیان وارد کرده است. با این حال بسیاری از شرکت‌ها برای حفظ جایگاه خود در بازار رقابت و همچنین بیم از واکنش منفی سهامداران از گزارش حملاتی که به آنها صورت گرفته خودداری می‌کنند.

راجرز جمهوری‌خواه با اشاره به تشدید حملات سایبری از فصل پاییز، چین را از جمله عوامل پشت پرده اینگونه حملات خواند. به گفته وی، مهاجمان «نه تنها طرح‌های نظامی را شکار می‌کنند، بلکه ابتکارهای غیرنظامی را که شرکت‌ها برای خطوط تولید خود به آنها نیاز دارند به سرقت می‌برند».

طرحی فراحزبی برای تقویت زیرساخت‌های دفاع سایبری آمریکا در کنگره پیشین به تصویب مجلس نمایندگان رسید اما در مجلس سنا متوقف شد. احتمال می‌رود طرحی مشابه در روزهای پیش رو مطرح شود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...