نسخه چاپی

تلاش رسانه‌های غربی برای سوء استفاده از سخنان احمدی‌نژاد

عکس خبري - تلاش رسانه‌هاي غربي براي سوء استفاده از سخنان احمدي‌نژاد

رسانه‌های غربی پس از سخنرانی رئیس جمهوری ایران در مراسم ۲۲ بهمن، تلاش كردند با سوء استفاده از مواضع وی این‌طور القاء كنند كه ایران در موضع ضعف قرار گرفته و آماده چشم‌پوشی از مواضع خود است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ رسانه‌های بین‌المللی و عمدتاً غربی بخشی از سخنان محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران در مورد امکان و شرایط مذاکره با امریکا را به شکل وسیعی پوشش داده و براساس آن مدعی شدند که ایران در آستانه تسلیم شدن است.

در همین ارتباط، خبرگزاری فرانسه با ذوق زدگی از احمدی‌نژاد نقل قول کرده است که «تغییر لحن آمریکا لازم است اما کافی نیست». این خبرگزاری در گزارش خود نوشت که مذاکرات باید با احترام، منصفانه و بدون فشار باشد».

رویترز نیز نوشت که احمدی‌نژاد با دشمن خود مذاکره خواهد کرد اگر طرف مقابل از نشانه‌روی تفنگ خود به سمت ایران خودداری کند. این خبرگزاری نوشت که احمدی‌نژاد در حالی که فاقد اقتدار و اختیار لازم برای اجرای چنین مذاکراتی است این پیشنهاد را ارائه کرده است.

گاردین نیز با پوشش مراسم امروز در گزارشی مدعی شد که ایران آماده مذاکره با آمریکا درباره موضوع هسته‌ای است. این روزنامه مدعی شد که رئیس جمهوری ایران فشارها و تأثیرات تحریم بر کشورش را تأیید کرده و پذیرفته است.

روزنامه واشنگتن پست هم در تیتر مطلب پوششی خود از سخنان رئیس جمهوری ایران نوشت که "احمدی‌نژاد علاقه و تمایل خود برای مذاکرات مستقیم با آمریکا را بار دیگر تکرار کرد". این روزنامه مدعی شد که احمدی‌نژاد در سخنان امروز خود در میدان آزادی بار دیگر اشتیاق خود برای مذاکرات مستقیم با آمریکا در شرایط رفع تحریم‌ها را ابراز کرد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز این عنوان را برای مطلب خود برگزید «احمدی‌نژاد: اگر فشار آمریکا متوقف شود، شخصا با آمریکا مذاکره خواهم کرد». این خبرگزاری نوشت که احمدی‌نژاد اعلام کرده است آماده مذاکره با آمریکا در صورت رفع تحریم‌ها و تهدید‌ها علیه ایران است.

شبکه خبری فاکس‌نیوز نیز نوشت در حالی که آمریکا تمایلی به کاهش تحریم‌های اعمالی علیه تهران ندارد رئیس جمهوری ایران اعلام کرده است اگر غرب فشارهای خود بر ایران را متوقف کند، وی آماده مذاکره با ایالات متحده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز نوشت که احمدی‌نژاد در یکی از آخرین سخنرانی‌های عمومی در زمان باقی‌مانده به پایان ریاست جمهوری خود از تمایل خود برای مذاکره با آمریکا سخن گفت. این روزنامه بر این بخش از سخنان رئیس جمهوری ایران که بیان داشته «من خودم با شما (آمریکا) مذاکره می‌کنم» تأکید بیشتری داشت.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...