نسخه چاپی

اولین مصاحبه مهندس مشایی با خبرگزاری خودش!

عکس خبري - اولين مصاحبه مهندس مشايي با خبرگزاري خودش!

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با بیان اینكه جهت برقراری ارتباط بین كشورهای عضو جنبش عدم تعهد می بایست ارتباط رسانه ای را فعال كنیم گفت: در این رابطه باید با ایجاد فضایی در حوزه مجازی بتوانیم ارتباط نزدیك تری با كشورهای عضو برقرار كنیم.

سفندیار رحیم‌مشایی، در حاشیه سفر خود به مصر گفت‌وگویی را خبرگزاری تازه تأسیس نمنا انجام داده است.



او در این گفتگو با تأکید بر اینکه خود را یک فرد رسانه‌ای می‌داند؛ چند مرتبه به کنایه‌ای که رئیس جمهور احمدی نژاد چند وقت قبل در گفتگوی تلویزیونی خود به رسانه‌ها مطرح کرده بود اشاره و اینطور تأکید می‌کند که حرف رسانه‌های کشور حرف دولت نیست.



مشایی در حال بازتکرار این کنایه رئیس جمهور احمدی نژاد به رسانه‌های داخلی است که مواضعی را علیه برخی کشورهای همسایه اتخاذ کرده‌اند که دولت به هیچ وجه آنها را قبول ندارد و آن مواضع را "حرف خود" نمی‌داند.



مشایی که پس از مدت‌ها سکوت رسانه‌ای دست به این گفت‌وگو زده است همچنین تصریح می‌کند که حاشیه رخ داده در خلال سفر احمدی نژاد به مصر نیز یک اتفاق از پیش طراحی شده بود.



در ادامه متن کامل گفتگوی مشایی با خبرگزاری نمنا را می‌خوانید.

(مشایی در این گفتگو دائماً با لفظ "مهندس" خطاب شده است)



***



اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در حاشیه اولین سفر خارجی خود به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد به مصر، در گفتگویی با نمنا، با تشریح برنامه های آتی دبیرخانه جنبش عدم تعهد و خبرگزاری نم گفت: به موازات فعال شدن دبیرخانه جنبش عدم تعهد با برنامه هایی که برای آن تدارک دیده شده است، یکی از کارهای مهم برای برقراری ارتباط بین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ارتباط رسانه ای است.



مهندس مشایی افزود: در این رابطه می بایست فضایی را به وجود آوریم که در حوزه مجازی بتوانیم ارتباط نزدیک تری را با کشورها برقرار نماییم تا هم آنها را در جریان فعالیت های خود در سطح جهان قرار داده و هم فعالیت های آنها را منعکس نماییم . بنابراین یکی از کارهای مهم قطعا خبرگزاری نم (نمنا) و امکاناتی که باید در اختیار آنها قرار گیرد، است.



رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد تصریح کرد: از آنجا که در مرحله مقدماتی راه اندازی دبیرخانه هستیم در مورد جزییات صحبت نمی کنم، اما در فرصتی مناسب و در آینده ای نزدیک که بتوانیم گامی برداریم و کارها را عملیاتی کنیم ان شاالله مطالب را به اطلاع مردم خواهیم رساند.



مهندس مشایی در خصوص پرکردن خلاء رسانه ای موجود در کشور و جوسازی های رسانه ها علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پایه رسانه ای ما ضعیف بوده و سابقه رسانه ای قوی ای نداریم، و با وجود اینکه شرایط درحال حاضر خوب است، اما کافی نیست.



رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با اشاره به ظرفیت های موجود رسانه ای کشور تصریح کرد: ملت ایران در عرصه های داخلی و به ویژه بین المللی بار سنگینی را بردوش می کشد و در مقابل سرمایه گذاری های بسیار زیاد دشمنان بر علیه ایران، این حجم و کیفیت مطلوب نمی باشد.



مهندس مشایی در ادامه افزود: اینجانب به عنوان فردی رسانه ای معتقدم سرمایه گذاری صورت گرفته در این حوزه در مقابل جبهه ای که وجود دارد کافی نیست و می بایست تامل و تدبیر لازم در این خصوص صورت گیرد.



رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با بیان اینکه رسانه ها در کشورمان به صورت آزاد عمل نکرده و با نگاه دولتی به فعالیت خود ادامه می دهند اظهار داشت: با این وجود هرگاه صحبتی و مطلبی از سوی رسانه ها انتشار می باید از جانب حکومت تلقی می شود و در مقابل اگر مطلبی از یک رسانه مطرح بین المللی منتشر شود، کشور صاحب آن رسانه مورد اتهام قرار نگرفته و خود رسانه پاسخگو خواهد بود.



مهندس مشایی تصریح کرد: رسانه خود را به عنوان یک جریان مستقل رسانه ای جا انداخته است ولی رسانه های ما تا سخنی به میان می آورند تمام جهان می گویند ایران این سخن را گفته است که می بایست تلاش کنیم رسانه ها از وجه دولتی خارج شده و مادامی که این مهم اتفاق نیفتد تاثیرگذاری رسانه ها کم بوده و میزان اعتماد به آن کاهش خواهد یافت.



رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد افزود: یک رسانه تاثیرگذار خود باید جایگاه و هویت خویش را در فضای رسانه ای بدست آورد ، چرا که با پشتوانه دولت و حکومت نمی توان رسانه را به افکار عمومی تحمیل کرد.



مهندس مشایی با اشاره به استقبال بی نظیر و صمیمی مردم مصر از حضور دکتر احمدی نژاد در اجلاس سازمان همکاری های اسلامی در قاهره گفت: این استقبال علیرغم جوسازی برخی رسانه های وابسته با بزرگ نمایی یک اتفاق از پیش طراحی شده ، به دلیل وجود سابقه ی تاریخی، درون مایه های فکری و اعتقادی به لحاظ پذیرش اسلام از سوی دو کشور ایران و مصر می باشد و این دوکشور قدرتمند در کنار هم خواهند توانست اثرگذاری بسیاری در جهان اسلام و در سطح بین الملل داشته باشند.



رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد افزود: واضح است که دشمنان و مستکبران همواره از این اجماع و اتحاد بین دوکشور تاثیرگذار اسلامی ترس داشته و با برنامه ریزی های خود بخواهند با به تصویر کشیدن یک اتفاق معین و ایجاد فضاسازی منفی رسانه ای، خبر حضور دکتر احمدی نژاد را تحت تاثیر قرار داده و ذهن ها را از این حادثه بزرگ منحرف نمایند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...