نسخه چاپی

نوری‌همدانی:با اخلالگران‌دیروز برخورد شود

یكی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به این كه همه باید در خط ولایت فقیه باشند، بر برخورد با مسببان اخلال در مراسم 22 بهمن قم تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از مهربه گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی صبح دوشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: مردم ایران چند سال است امتحان خود را پس داده‌اند.

وی با بیان این که دشمن نمی‌تواند فرهنگ انقلاب را درک کند، افزود: برنامه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی حاکی از عدم درک صحیح آنان است.

ارکان اصلی انقلاب اسلامی

استاد برجسته حوزه با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی بر سه رکن اصلی استوار است، ادامه داد: اسلام اولین پایه انقلاب است و کسی که معتقد به اسلام نیست آن را درک نمی‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی مردم را یکی دیگر از ارکان انقلاب دانست و گفت: تدین و پایبندی مردم به اسلام باعث به میدان آمدن آنان شد و امام خمینی نیز همواره بر این موضوع تاکید داشتند.

وی با بیان این که ولایت‌فقیه سومین رکن انقلاب اسلامی است، یادآور شد: تا این اصل وجود دارد، انقلاب محفوظ است و دشمن به جایی نمی‌رسد.

تشکر از مردم حماسه آفرین ایران

آیت‌الله‌ نوری‌همدانی با اشاره به این که سال به سال تنور انقلاب گرم‌تر می‌شود، گفت: من به عنوان طلبه حوزه علمیه از مردم حماسه‌آفرین تشکر می‌کنم که با شعور و فریاد به عرصه آمدند و عقیده و ایمان و فرهنگ انقلاب خود را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: باید قدر این مردم را دانست و خدمت به آنان هر چه قدر که باشد، باز هم کم است.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که باید وحدت رمز ماندگاری انقلاب است، تصریح کرد: اداره مملکت با ولی‌فقیه است و بدون نظر ایشان نبایدکاری انجام ‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از اتفاق روز 22 بهمن در شبستان امام‌(ره) حرم مطهر، اظهار داشت: حرکت دیروز در حرم مطهر تاثر‌آور بود؛ بنده شب گذشته تلفنی با آقای لاریجانی صحبت کردم و به ایشان گفتم که "متانت خود را در این جریان حفظ کنید و بهانه به دست دیگران ندهید".

همه در خط ولایت فقیه باشند

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که همه باید در خط انقلاب و ولایت ‌فقیه باشند، یادآور شد: از جریان دیروز تاسف می‌خوریم و پیگیری این اتفاق و برخورد با کسانی که مسبب اصلی این جریان بودند، باید به قانون سپرده شود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...