نسخه چاپی

تحریم‌های یك‌جانبه غرب بر روند مذاكرات تاثیر منفی دارد

عکس خبري -تحريم‌هاي يک‌جانبه غرب بر روند مذاکرات تاثير منفي دارد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: تحریم‌های یك‌جانبه آمریكا علیه ایران سبب بروز مشكلات بشردوستانه‌ای در این كشور شده و بر مذاكرات 1+5 تاثیر منفی دارد.

به گزارش نما، فارس به نقل از پرس تی‌وی نوشت: ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران سبب بروز مشکلات بشردوستانه‌ای در این کشور شده است.

این مقام روس در مصاحبه با راشاتودی تصریح کرد: برخی از اقدامات گروه 1+5 غیرسازنده هستند، زیرا به علاوه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، آنها نیز تحریم‌های یک‌جانبه‌ای علیه ایران اعمال کرده‌اند که به نظر روسیه در اصل نیازی به آنها نبوده است.

چورکین افزود: این تحریم‌ها، مشکلات بشردوستانه‌ای در ایران ایجاد کرده است و تاثیرات منفی بر روند مذاکرات دارد.

بر اساس این گزارش، واشنگتن و اتحادیه اروپا با یک ادعای اشتباه، انواع تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است، بر اساس اطلاعات وزارت بازرگانی آمریکا، با وجود ادعای مقامات این کشور مبنی بر معافیت صادرات دارو از تحریم‌ها و اینکه این تحریم‌ها مردم عادی ایران را نشانه نگرفته است، اما صادرات دارو از این کشور به ایران به نصف کاهش یافته و جان بیماران ایرانی به مخاطره افتاده است.

روسیه بارها مخالفت خود را با تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران اعلام کرده‌ است.

الکساندر لاکاشویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه در 8 فوریه با خطرناک و بی‌اثر خواندن تحریم‌ها، گفت: این تحریم‌ها، تلاش برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک را از بین‌ می‌برد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...