نسخه چاپی

پدیده بی سابقه در مشكین شهر

عکس خبري -پديده بي سابقه در مشکين شهر

در حالی كه 37 روز به آغاز بهار باقی ‌مانده است در یك پدیده عجیب و بی‌سابقه، اكثر باغات مشگین‌شهر به شكوفه و گل‌دهی رسیده است.

به گزارش نما به نقل از فارس از اردبیل، به دنبال این پدیده نادر که به گفته افراد با تجربه در 65 سال اخیر بی‌‌سابقه بوده، به دنبال حاکم شدن هوای بهاری و معتدل در منطقه، اغلب باغات میوه مشگین‌شهر به گل‌دهی رسیدند و به نظر می‌رسد با تداوم این وضعیت شاهد به ثمر نشستن باغات و تولید میوه‌های زودهنگام در منطقه باشیم.

در این پدیده نادر که اغلب باغات مشگین‌شهر آن هم باغات هسته‌دار به شکوفه نشستند، خطر سرمازدگی زودهنگام و ریخته شدن شکوفه‌ها وضعیت پیش آمده را تهدید می‌کند و کارشناسان اعلام می‌کنند که احتمال وارد آمدن خسارات به باغات به دلیل سرمازدگی احتمالی در روزهای آینده قابل پیش‌بینی است.

این وضعیت در حالی در مشگین‌شهر رخ داده که در شهرهای مختلف این استان گویی خبری از زمستان سرد و برفی وجود ندارد و اهالی استان اردبیل روزهای بهاری با آب و هوای معتدل و خنک را سپری می‌کنند، اما براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان از عصر فردا قرار است با ورود یک سامانه بارشی به استان ناپایداری رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در اطلاعیه هواشناسی استان آمده است: با نفوذ یک سامانه ناپایدار جوی از عصر فردا ریزش برف و باران در نقاطی از استان اردبیل آغاز شده و تا ظهر چهارشنبه این پدیده هوای استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به طوری که تا هشت درجه دمای هوا کاهش می‌یابد.

ساکنان اردبیل و قسمت‌های وسیعی از این استان از ابتدای پاییز امسال تاکنون شاهد ریزش برف و باران مناسبی نبودند، به طوری که با پیش‌بینی خشکسالی، ستاد مقابله با خشکسالی در جهاد کشاورزی استان شکل گرفته است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...