نسخه چاپی

نظرهمسررئیس جمهور درمورد تعادل وظایف بین زن ومرد

عکس خبري -نظرهمسررئيس جمهور درمورد تعادل وظايف بين زن ومرد

همسر رئیس جمهور گفت: زنان اولین قربانیان بر هم خوردن تعادل وظایف بین زن و مرد هستند

اعظم فراحی امروز در افتتاحیه همایش میثاق حقوق زنان گفت: انسان مهمترین مخلوق آفرینش است و همه موضوعات مربوط به او مهم است ، خداوند استعدادهای ویژه‌ای در انسان قرار داده است ، با شناخت و شکوفا کردن آنها می‌تواند به بالاترین مراتب هستی نایل شود ، انسان می‌تواند و باید جلوه‌ جمال و جلال خداوند و جانشین او در زمین باشد.

وی ادامه داد: مسیر کمال انسان از یک سو از راه عبودیت خداوند و از سوی دیگر از راه تعامل و ارتباط با دیگران و طبیعت می‌گذرد و اینها لازم و ملزوم یکدیگرند و اساس حقوق انسان یک حقیقت گسترده و نامحدود است، به طور مثال می‌توان از حق کرامت انسان سخن گفت. انسان باید عزیز و شرافتمند زندگی کند، حقارت و پستی از شأن انسانی به دور و در نقطه مقابل کمال و مأموریت او برای رسیدن به سعادت است.

فراحی تصریح کرد: یکی از زیباترین و بنیادی‌ترین تقسیم کارها در آفرینش تقسیم کار بین زن و مرد است ، در صورت بر هم خوردن تعادل وظایف زن و مرد، زنان اولین قربانیان جامعه هستند. زن و مرد هر دو انسان هستند به طور اصولی از حقوق کامل و مساوی انسانی برخوردارند ولی تکالیف اجتماعی آنها دارای تفاوتهایی که اگر نقش‌ها کاملا یکسان تعریف شود نظام اجتماعی نا متعادل خواهد شد. رابطه زن و مرد و حقوق و تکالیف متقابل از دقیق‌ترین ، حساس‌ترین و اثرگذار ترین روابط و حقوق و تکالیف است.

همسر رئیس جمهور ادامه داد: از آنجا که جنس زن از جنس مهربانی است پس حفظ روحیه مهربانی و مهرورزی و تقویت ، نشر آن در جامعه، پاسخگویی به نیاز همسر و فرزندان به مهرورزی از تکالیف ویژه زنان است و هر اقدامی که این مسئولیت اساسی را مخدوش کند بر هم زدن تعادل جامعه را در پی خواهد داشت و نتیجه آن تضییع حقوق آحاد جامعه از جمله همان افرادی است که چنین کرده‌اند و بالاترین ظلم به زن و مرد برهم زدن تعادل و معرفی نقش یکسان برای زن و مرد است.

فراحی خاطرنشان کرد: تدوین میثاق حقوق زنان و حقوق بشر و نقشه راه برای نیل به آن کار بسیار مهمی است که در انجام آن باید مراقب غلتیدن به پرتگاه‌ها بود ، عظمت و زیبایی و پایداری زن در آن است که زن باشد و کارکردهای ویژه و بسیار حیاتی و مهم خود را بشناسد و برآن پافشاری کند، این مسیری سخت‌تر ولی دقیق‌تر و ماندگارتر و درست‌تر و به لطف خداوند در مسیر کمال انسانی است

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...