نسخه چاپی

زاهدی: كنكور 91 و 92 غیرقانونی است

عکس خبري -  زاهدي: کنکور 91 و 92 غيرقانوني است

رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، برگزاری آزمون كنكور نهایتا در سال 90 باید پایان می‌یافت با این حساب كنكور 1391 و 1392 از نظر برنامه پنجم توسعه، غیرقانونی است.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، محمدمهدی زاهدی در موافقت با یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: اگر این طرح سریعا تصویب نشود کشور گرفتار چالش می‌شود.

وی با طرح این پرسش که چالش مدنظر چیست؟ پاسخ داد: قانونی که در سال 86 تصویب شد متاسفانه هنوز اجرا نشده است چرا که در این قانون مسائل جنبی پیش‌بینی نشده است.

زاهدی افزود: سال 1390 بر اساس برنامه پنجم توسعه آخرین سال برگزاری آزمون سراسری بود و کنکور سال‌های 1391 و 1392 غیرقانونی است و بچه‌های ما نمی‌دانند چه کنند و خانواده‌ها حیران هستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس هشدار داد: وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش باید بعد از عید 1392 اعلام کنند برای کنکور سال 1393 چه کار خواهند کرد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در عین حال کشور را فاقد آمادگی لازم برای حذف کامل کنکور دانست و خطاب به نمایندگان مجلس درخواست کرد تا با دادن دو سوم رای به یک فوریت طرح مذکور، کشور را از خلاء قانونی برای پذیرش دانشجو در سال 1393 خلاص کند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...