نسخه چاپی

شورای ولایتی غور افغانستان تعطیل شد

در اعتراض به بی‌توجهی‌های دولت مركزی به برنامه‌های بازسازی و آبادانی غور در افغانستان، شورای ولایتی این ولایت تعطیل و تظاهرات چندین هزار نفری در شهر چغچران مركز این ولایت برگزار شد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، مسوولان شورای ولایتی غور اعلام کردند با وجود درخواست‌های بی‌شمار مردم از دولت برای ایجاد برنامه‌های سازندگی و گسترش شهری، تاکنون پاسخی روشن دریافت نشده است و بنا بر اعتراض، فعالیت‌های شورای ولایتی غور به تعلیق درآمده است.

آن‌ها هشدار دادند در صورت تداوم این روند، امکان دارد در واکنش‌های بعدی، معترضان دست به خشونت زده و وارد ساختمان ولایت شوند.

فضل‌الحق احسان، رییس شورای ولایت غور در این‌باره گفت: این تظاهرات که از اوایل صبح روز سه‌شنبه در شهر چغچران آغاز شده به خاطر بی‌تفاوتی‌های دولتی به مشکلات مردم غور است.

به گفته وی افراد تجمع‌کننده در غور بیشتر فعالان مدنی، وکلای مردم در شورای ولایتی و بازاریان هستند که به نبود، برق، آب آشامیدنی و جاده‌های ارتباطی دست به اعتراض زده‌اند.

رییس شورای ولایت غور گفت که تعداد معترضان به پنج هزار تن می‌رسد.

احسان از مسوولان حکومتی خواست که برای دیدار از مشکلات مردم غور تا آخر این هفته به این ولایت سفر کنند.

در همین حال شماری از فعالان مدنی ولایت غور تاکید دارند که حکومت مرکزی تاکنون به اعتراض‌های آنان توجهی نشان نداده و ادامه این روند باعث وسعت نارضایتی‌های مردمی خواهد شد.

حسن حکیمی یکتن، از فعالان مدنی این ولایت گفت: در حال حاضر بازاریان غور در همراه شدن با این اعتراض‌ها دست به اعتصاب کاری زده‌اند.

وی از مسوولان حکومتی خواست تا برای از بین بردن مشکلات مردم غور، برنامه‌های جدی را پیگیری کنند.

در همین حال عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور بیان کرد که اعتراض‌های مدنی بر اساس قانون حق مردم است.

او گفت: تا‌کنون چندین بار علاوه بر مردم، دولت محلی غور این مشکلات را به گوش دولتمردان حکومت افغانستان رسانده و منتظر اقدام جدی مانده‌اند.

ولایت غور از محروم‌ترین مناطق در غرب افغانستان به شمار می‌رود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...