نسخه چاپی

ورود تبلت به مدارس عشایری و استثنایی

عکس خبري -ورود تبلت به مدارس عشايري و استثنايي

رئیس مركز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش از بومی شدن تبلت و ورود آن به مدارس عشایری و استثنایی در كشور خبر داد

به گزارش نمابه نقل از فارس، یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش با اشاره به ورود تبلت به صورت آزمایشی در برخی از مدارس تهران در سال تحصیلی آینده اظهار داشت: در حال حاضر تیمی در حال بررسی ورود تبلت به مدارس است.

وی با بیان اینکه تبلت، فناوری قدیمی شده است، افزود: در حال حاضر شرکت‌های اسباب‌بازی در حال ساخت تبلت برای کودکان هستند.

* ‌تبلت را برای دانش‌آموزان بومی می‌کنیم

نوری ادامه داد: به دنبال این هستیم که تبلت را بومی کنیم؛ به این معنی که بایدها و نبایدها در کاربرد و استفاده آن چه چیزی باشد و پیشنهاد می‌دهیم که شرکت‌های سازنده در کشور بر اساس نظرات آموزش و پرورش اقدام به ساخت تبلت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش آمادگی ورود تبلت به تمام مدارس را دارد؟»، اضافه کرد: ورود تبلت به مدارس یک طرح است که می‌تواند در برخی از مدارس اجرایی شود؛ به عنوان مثال با توجه به اینکه تبلت می‌تواند ۱۰ ساعت باتری نگه دارد و تعداد دانش‌آموزان عشایری کم است، می‌توان در جهت عدالت آموزشی تبلت را وارد مدارس عشایری کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه استفاده از تبلت روان‌تر از سایر دستگاه‌های فناوری است و تعداد دانش‌آموزان استثنایی هم کم است، می‌توان تبلت را به مدارس استثنایی وارد کرد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...