نسخه چاپی

ارتش آمریكا موضوع كاهش تولید انبوه پهپادهای خود را بررسی می‌كند

پنتاگون برای نخستین بار به بررسی كاهش میزان تولید انبوه پهپادهای خود به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تطابق با تهدیدهای امنیتی متغیر و همین طور افزایش تمركز بر قاره آسیا به دنبال پایان جنگ در افغانستان می‌پردازد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران نیروی هوایی آمریکا می‌گویند، ارتش این کشور هم اکنون به اندازه کافی برای تامین جنگ‌های آینده پهپاد در اختیار دارد و تغییر رویکرد پنتاگون به منظور تمرکز بر قاره آسیا نیازمند ترکیب جدیدی از پهپادها و دیگر هواپیماها است زیرا کشورهای این منطقه بهتر می‌توانند پهپادها را شناسایی کرده و هدف قرار دهند.

اگر پنتاگون اقدام به کاهش تولید و استقرار پهپادها کند، چنین اقدامی تاثیری بر روند حملات پهپادهای سازمان سیا در پاکستان، یمن و دیگر نقاط علیه تروریست‌ها نخواهد گذاشت. این در حالی است که هفت سال پیش برنامه افزایش تولید و گسترش پهپادها در ارتش آمریکا به دستور رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا به اجرا درآمد.

حملات پهپادهای آمریکایی چند روز پیش در جریان روند تایید جان برنان به عنوان کاندیدای تصدی ریاست سازمان سیا در معرض متوجه قرار گرفتند.

ژنرال "مایک هاستیج"، رئیس فرماندهی مبارزات هوایی ارتش آمریکا اظهار کرد: رهبران بلندپایه در حال تحلیل نیاز ارتش به پهپادها هستند و مذاکرات در این خصوص آغاز شده است.

اما وی خاطرنشان ساخت، تعداد فعلی که در آسمان‌های کشورهای خارجی گشت‌زنی می‌کنند، بیش از میزان استطاعت ارتش برای نگهداری از آنها هستند.

در مجموع میزان هزینه پنتاگون برای ساخت پهپادها از 284 میلیون دلار در سال 2000 به حدود چهار میلیارد دلار در سال مالی گذشته رسید و تعداد پهپادهای پنتاگون در حالی که در سال 2002 کمتراز 200 عدد بود اکنون به حدود دستکم 7500 عدد رسیده است.

مذاکره برای کاهش تعداد پهپادها در ارتش آمریکا به دلیل اهمیت دو چندان این ادوات نظامی ممکن است مناقشه‌ساز شود.

تحلیل میزان نیاز ارتش آمریکا به پهپادها پیش از جلسات مربوط به تایید جان برنان به عنوان رئیس جدید سازمان سیا در کنگره آمریکا آغاز شدند. این در حالی است که سازمان سیا نیز خود ناوگان جداگانه‌ای از پهپادها دارد که از آنها علیه متهمان به تروریسم و در عملیات‌های ضد تروریستی استفاده می‌کند و بعید است هرگونه تصمیم برای توقف تولید پهپادها تاثیری بر برنامه سازمان سیا داشته باشد.

بحث‌ها در نیروی هوایی آمریکا بیشتر متمرکز بر این مساله است که آیا ناوگان پهپادهای ارتش برای درگیری‌های آینده از اندازه و ترکیب مناسب برخوردار است یا خیر.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...