نسخه چاپی

السفير خبر داد؛

احتمال توافق درباره آزادی ربوده‌شدگان لبنانی در سوریه

عکس خبري -احتمال توافق درباره آزادي ربوده‌شدگان لبناني در سوريه

یك روزنامه لبنانی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس ائتلاف مخالفان سوری از احتمال آزادی گروگانهای لبنانی در سوریه طی یك توافق دوجانبه خبر داد.

به گزارش نما، مهر به نقل از روزنامه السفیر، از زمان مطرح شدن پیشنهاد "معاذ الخطیب" رئیس ائتلاف مخالفان سوری درباره آزادی زنان بازداشت شده در زندانهای سوریه در مقابل گفتگو با نظام دمشق، امیدها به آزادی 9 ربوده شده لبنانی در سوریه افزایش پیدا کرده است.

منابع آگاه با اشاره به احتمال توافق درباره آزادی دو هزار نفر از مخالفان سوری در برابر آزادی دهها هوادار نظام دمشق، تاکید می کنند: 9 لبنانی ربوده شده در سوریه می توانند بخش مهمی از این توافق را تشکیل دهند.

در همین راستا گفته شده که مقامات قطری مذاکراتی را با ترکیه داشته اند تا به همان شیوه آزادی زائران ایرانی درباره آزادی ربوده شدگان لبنانی نیز گفتگو شود. در این مذاکرات، قطر و ترکیه مسئول مذاکره با ربایندگان لبنانیها و مقامات رسمی لبنان مسئول انتقال خواسته های مخالفان سوری به نظام دمشق شده اند.

البته مقامات لبنانی با توجه به مشکلات موجود سرلشکر "عباس ابراهیم" فرمانده امنیت داخلی لبنان را مسئول مذاکره با مقامات سوریه کرده اند.

روزنامه السفیر در ادامه به برخی موانع موجود در برابر نهایی شدن توافق آزادی ربوده شدگان لبنانی اشاره کرده و می نویسد:

البته مقامات رسمی لبنان تاکنون این اطلاعات را تایید نکرده اند، اما به این نکته اشاره کردند که طی ساعات اخیر تماسهای جدی درباره آزادی لبنانیها برقرار شده و نشانه های مثبتی هم وجود دارد. مقامات لبنان این مسئله که مقامات قطر در برابر آزادی لبنانیها به مخالفان سوری پول داده اند، تایید یا تکذیب نکردند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...