نسخه چاپی

آيت الله مصباح يزدي:

قطب نمای مسیر ما اشارات رهبری است

عکس خبري -قطب نماي مسير ما اشارات رهبري است

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: فراموش نكنیم كه قطب نمای مسیر ما اشارات رهبری است.

به گزارش نمابه نقل از قدس آنلاین ، آیت الله مصباح یزدی روز سه شنبه در دیدار جمعی از روسای عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر تفاوت دارد و با هیچ یک از انقلاب های دیگر قابل مقایسه نیست، این انقلاب مبتنی بر یک فرهنگ دینی است.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در عرف معنوی قبل از انقلاب فعالیت سیاسی کردن یک نقطه مثبت نبود، اظهار داشت: فعالیت های سیاسی در قبل از انقلاب، یک نقطه منفی به شمار می آمد، سیاسی بودن، انگی بود که از شأن روحانیت می کاست که امام(ره) با یک فداکاری و تلاش مخلصانه این ورق را وارونه کرد و تا آنجایی رساند که گفت فعالیت در سیاست مثل نماز واجب است و حتی مشارکت در برخی از فعالیت های سیاسی دینی را از نماز هم واجب تر می دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تبیین ابعاد معنوی انقلاب اسلامی بر عهده روحانیت است، اگر در این زمینه کوتاهی شده باشد سنگینی کار بر دوش ماست.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه جایگاه دین در زندگی از هر نهاد دیگری بالاتر است، ابراز داشت: همه نهادهای دیگر سیاست و اقتصاد و فرهنگ باید زیر چتر دین قرار بگیرند تا ارزش پیدا کنند وگرنه همه کشورهای دیگر سیاست و اقتصاد و فرهنگ دارند.
آیت الله مصباح یزدی در ادامه با تاکید بر نقش روحانیت در جامعه عنوان کرد: روحانیون و دین شناسان باید دین را به مردم وجامعه معرفی کنند، البته آنها می توانند از هنرمندان و سخنرانان هم کمک بگیرند تا مفاهیم دینی جابه جا نشود و ارزش ها با ضدارزش ها قاطی نشود و این کار کسانی است که دین را بهتر می شناسند.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: روحانیت بزرگترین نقش را در جامعه ایفا می کنند و بزرگترین وظیفه سنگین بر دوش روحانیت است.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: کسانی می گویند اگر اقتصاد اصلاح شد همه چیز اصلاح می شود اما بسیاری از قشرهای مرفه بیشتر به گناه آلوده می شوند و بسیاری از مردم پابرهنه نیز انقلاب را به اینجا رساندند و خون دادند و امروز نیز حاضرند در صحنه ها حضور پیدا کنند، استقلال صددرصد عامل تعیین کننده نیست.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: باید خداوند را شکرگذار باشیم که چنین انقلاب و چنین رهبر بی بدیلی را به ما مرحمت فرموده است و برای اینکه درگیر فتنه ها نشویم باید اسلام در جامعه عملی شود، وگرنه عنوان میهن دوستی در همه جای دنیا وجود دارد.
ایشان در پایان تصریح کرد: کسی اصالت دارد که بندگی با خدا دارد و متصدی این کار من و شماییم و فراموش نکنیم که قطب نمای مسیر ما اشارات رهبری است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...