نسخه چاپی

ایران در رسانه های جهان

در میان خبرهای جدید امروز جهان ایران بخش قابل توجهی از آنها را به خود اختصاص داده كه این اخبار به شرح زیر است

اولین خبر در مورد ایران مربوط به تکرار ادعاهایی است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر آنها را علیه ایران مطرح کرده است.

رویترز در خصوص این ادعاها می نویسد: نخست وزیر اسرائیل در اظهاراتی جدید اعلام کرد که وجود سانتریفیوژهای جدیدی که ایران آنها را برای غنی سازی اورانیوم نصب کرده، زمان رسیدن تهران به ساخت بمب اتم را کوتاه تر می کند.

نتانیاهو در این سخنان همچنین خواستار شدت یافتن تحریم ها علیه ایران نیز شده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که ایران و کشورهای ۱+۵ در آستانه انجام مذاکرات جدیدی هستند و این بار نیز همانند دورهای قبلی رژیم صهیونیستی دست به کار شده تا با مطرح کردن ادعاهایی، مسیر مذاکرات را منحرف کند.

خبر دیگر در خصوص ایران مطلبی است که میل آنلاین انگلیس منتشر کرده است.

میل آنلاین در این گزارش به تولید انبوه هوایپماهای بدون سرنشین (پهپاد) در ایران اشاره کرده و می نویسد : ایران بعد از آنکه در ماه دسامبر سال گذشته توانست یک فروند پهپاد اسکن ایگل ارتش آمریکا را به تصرف خود درآورد با مهندسی معکوس این هواپیما توانسته دست به تولید انبوه آن بزند.

میل آنلاین در ادامه این گزارش به سخنان برخی مقامات ایرانی در خصوص تولید این پهپاد اشاره کرده است.

خبر دیگر در مورد ایران مربوط به اقدام آمریکا در تحریم کردن شرکت های چینی طرف قرارداد با ایران است.

روزنامه "ساوث چاینا مورنینگ پست" در شماره امروز خود با اشاره به اعتراض پکن به این اقدام واشنگتن می نویسد : آمریکا چهار شرکت و یک فرد چینی را به دلیل ارتباط با ایران و زیرپا گذاشتن تحریم های موجود علیه تهران تحریم کرده که این اقدام واشنگتن با اعتراض شدید پکن مواجه شده است.

شرکت های چینی تحریم شده به دلیل ارتباط با ایران عبارتند از : "پلی تکنولوژیز"، "دالیان سانی اینداستریز"، بی.اس.تی تکنولوژی، و شرکت همکاری های واردات و صادارت ماشین آلات چین.

در اعتراض به این اقدام آمریکا، "هوآ چونینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین گفت : آمریکا بر اساس قوانین خود تحریم هایی را وضع کرده و این در حالی است که این قوانین به منافع چین لطمه می زند و پکن شدیدا نسبت به این اقدام آمریکا معترض است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، واشنگتن باید در اندیشه گسترش روابط با پکن بر اساس منافع مشترک و حق برابر باشد.

و آخرین خبر در مورد ایران مربوط به اظهارات "احمد شهید" از مقامات سازمان ملل است که به اصلاح مامور پیگیری وضعیت حقوق بشر در ایران شده است.

سایت اطلاع رسانی سازمان ملل در مورد اظهارات احمد شهید می نویسد : احمد شهید خواستار آزادی رهبران گروه های اپوزیسیون در ایران شد.

این مقام سازمان ملل در اظهاراتی جدید برای توجیه اقدام خود در مورد دخالت در امور داخلی ایران به کنوانسیونی بین المللی در مورد رعایت حقوق سیاسی و شهروندی اشاره کرد.
منبع:مهر

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...