نسخه چاپی

دیدار طلاب جامعه‌المصطفی قم با جمعی از نمایندگان

جمعی از طلاب جامعه‌المصطفی قم با رییس و جمعی از اعضای كمیسیون حقوقی و قضایی و رییس كمیته روابط خارجی مجلس دیدار كردند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، ملک‌شاهی در این دیدار ضمن تشریح شیوه قانونگذاری در نظام جمهوری اسلامی ایران بر جایگاه مهم و تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی در تصمیم‌گیری‌ها و اتخاذ سیاست‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به روند تدوین و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی، گفت: روح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته از مبانی دین مبین اسلام و آموزه‌های قرآن است و بر اساس اصول قانون اساسی کلیه قوانین مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی، نظامی و سیاسی باید بر اساس موازین اسلام باشد.

ریییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین با تاکید بر نقش مهم قانون در روند امور کشور، انطباق قوانین با اصول قانون اساسی و شرع را از ضروریات تنظیم قوانین در مجلس شورای اسلامی خواند و افزود: شورای نگهبان حافظ مشروعیت قوانین جمهوری اسلامی است.

ملک‌شاهی شیوه قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران را یکی از مترقی‌ترین شیوه‌های قانون‌گذاری در دنیا دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی متشکل از نمایندگانی با آراء مستقیم و بلا واسطه مردم است.

وی افزود: نمایندگان منتخب ملت، آینه تمام‌نمای تمامی سلایق، دیدگاه‌ها و نظرات مختلف در کشور است به گونه‌ای که حتی اقلیت‌های مذهبی نیز در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده می‌باشند.

در ادامه این دیداروحید احمدی رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز گفت: جهان امروز در حال گذار به وضعیت جدیدی است که بیشترین نگاه و جاذبه‌اش به سمت و سوی اسلام و آموزه‌های دینی است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های دولت‌های استکباری برای ترویج و گسترش اسلام‌هراسی و دین‌هراسی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان با شیوه‌های مختلف رسانه‌ای، بزرگ‌ترین ترس دولت‌های استکباری را وحشت از گسترش اسلام و آموزه‌های دینی دانست و بر وظیفه خطیر جوانان امت اسلامی در پاسداری از اسلام و ترویج آن در سراسر جهان تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان این نشست صمیمانه به برخی سوالات طلاب و دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی پاسخ داد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...