نسخه چاپی

آیت‌الله مهدوی كنی:مسئولان وحدت نكنند ضرر می‌بینند

عکس خبري -آيت‌الله مهدوي کني:مسئولان وحدت نکنند ضرر مي‌بينند

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسئولان گفت: اگر مسئولان با هم وحدت نكنند و به نقطه مشترك نرسند ضرر می‌كنند.

به گزارش نما ، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه مراسم اولین جشن کتاب دانشگاه امام صادق (ع) در جمع خبرنگاران به وحدت مسئولان اشاره کرد، اظهار داشت: وحدت مسئولان حرف واضحی است البته معنی اتحاد یکی شدن نیست، چراکه انسان‌ها را نمی‌توان یکی کرد و سلیقه‌ها با هم متفاوت است ولی در مسائل اجتماعی نظام باید به یک نقطه مشترک رسید.

وی با تأکید براینکه مجادله، جنگ و دعوا نباید کرد، اضافه کرد: مسئولان باید در مجامع مختلف بحث کنند و نظرات را به نقطه مشترک برسانند و این بهترین راه برای نظام اسلامی است چرا که اگر این کار را نکنند ضرر می‌‌بینند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اولین ضرر را متوجه خود مسئولان دانست و تأکید کرد: مسئولان بدانند اگر به نقطه مشترک نرسند شاید خود آنها باقی نمانند و خودشان هم از بین بروند.

وی افزود: یک ضرر هم به مردم می‌خورد چراکه مردم باید از نظام استفاده کنند و مشکلات‌شان حل شود زیرا در دعوا مشکلات حل نمی‌شود و فقط آب گل‌آلود می‌گردد و دشمنان از آن سود می‌برند.

رئیس دانشگاه امام صادق با بیان اینکه مسئولان و کسانی که می‌خواهند رئیس جمهور شوند بنشینند با یکدیگر صحبت کنند و به یک نقطه مشترک برسند، گفت: تخریب یکدیگر درست نیست و سفارش من این است که کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند در خودشان این صلاحیت را ببینند چراکه برخی‌ها دل‌شان می‌خواهد رئیس جمهور شوند و نمی‌شوند و بی‌خود وقت شورای نگهبان، وزارت کشور و مردم را می‌گیرند و معطل می‌کنند.

آیت‌الله مهدوی کنی ادامه داد: کسانی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند که در جایگاهی باشند که هم مقبولیت داشته باشند و هم مدیریت چراکه این مقام مهم است و رئیس جمهور سکان‌دار نظام جمهوری اسلامی است؛ کسانی بیایند که احتمال بدهند رأی می‌آورند چرا که بی‌خودی آمدن سرمایه‌ها حرام می‌شود و دعوا رخ می‌دهد و رقابت‌های ناجوانمردانه شکل می‌گیرد.

وی در پایان تصریح کرد:‌ به عنوان پدری پیر توصیه می‌کنم آنهایی که صلاحیت دارند بیایند؛ البته ممکن است افرادی صلاحیت داشته باشند ولی مقبولیت نداشته باشند. اینان نیز خودشان را معطل نکنند توصیه من فقط همین است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد ائتلاف سه‌گانه نیز گفت: من در این مورد نظری ندارم و بهتر است آقایان خودشان جواب دهند.
منبع:فارس

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...