نسخه چاپی

نظر محمد هاشمی، كرباسچی و كواكبیان درباره نامزدی هاشمی رفسنجانی

یك عضو حزب كارگزاران گفت: در حال حاضر تمامی جریانات سیاسی و بسیاری از مردم خواهان حضور آیت الله هاشمی در انتخابات آینده هستند ولی وی تا به این لحظه درباره ورود به انتخابات صحبتی را انجام نداده است.محمد هاشمی با اظهار بی اطلاعی از حضور آیت الله هاشمی در انتخابات به باشگاه خبرنگاران افزود: تنها این را می دانم كه بسیاری از مردم و جریانات سیاسی در حال حاضر آیت الله هاشمی را راه نجات ملت می دانند.

يك عضو حزب كارگزاران گفت: در حال حاضر تمامي جريانات سياسي و بسياري از مردم خواهان حضور آيت الله هاشمي در انتخابات آينده هستند ولي وي تا به اين لحظه درباره ورود به انتخابات صحبتي را انجام نداده است.محمد هاشمي با اظهار بي اطلاعي از حضور آيت الله هاشمي در انتخابات به باشگاه خبرنگاران افزود: تنها اين را مي دانم كه بسياري از مردم و جريانات سياسي در حال حاضر آيت الله هاشمي را راه نجات ملت مي دانند.

اما غلامحسين كرباسچي (دبيركل حزب كارگزاران) در گفت وگو با آريا و در پاسخ سوال اگر آيت الله هاشمي رفسنجاني كانديدا شود آيا اين احتمال وجود دارد كه كارگزاران نگاه و حمايت خود را از كانديداتوري نجفي به سمت آقاي هاشمي تغيير دهد؟ گفت: آقاي هاشمي خودشان اعلام كرده اند در انتخابات كانديدا نمي شوند بنابراين نمي توان براساس اگرها اظهارنظر كرد. در عالم سياست كسي براساس اگرها سخن نمي گويد بلكه طبق واقعيات اظهارنظر مي شود.

وي تاكيد كرد: ما نمي توانيم بگوييم اگر آقاي هاشمي كانديدا شود چه اتفاقي مي افتد يا چه تصميمي اتخاذ مي شود همانطور كه اشاره كردم ايشان گفته اند كانديدا نمي شوند.وي درباره حمايت از نجفي يا عارف، اين امر را منوط به تصميم اصلاح طلبان كرد و درباره حسن روحاني نيز با بيان اينكه روحاني را از اصولگرايان نمي داند گفت: روحاني يك فرد معتدلي است كه نه تنها ايشان خودش را به هيچ وجه اصولگرا نمي داند بلكه اصولگرايان هم حسن روحاني را هم طيف خود نمي دانند.

وي ادامه داد: اگر آقاي روحاني نامزد شوند و اصلاح طلبان در خصوص ايشان صحبت كنند ممكن است زمينه اي فراهم شود تا از سوي اين طيف مورد حمايت قرار گيرد اما آقاي روحاني هنوز به طور رسمي اعلام نكرده اند كه قصد كانديداتوري در انتخابات را دارند.
وي تاكيد كرد: اصولگرايي حسن روحاني مانند اصولگرايي آقاي هاشمي است در واقع آيت الله هاشمي هم عضو جامعه روحانيت مبارز است اما سوال اين است آيا ايشان را اصولگرا مي دانند؟

همچنين كواكبيان دبير حزب مردم سالاري به تسنيم گفته است: حدود يك ماه قبل كه بنده با آقاي هاشمي رفسنجاني ملاقاتي داشتم، ايشان به صراحت گفتند كه من برنامه اي براي كانديداتوري ندارم. وي مي افزايد: دو نظر در كنار نظر آقاي هاشمي رفسنجاني وجود دارد؛ يك نظر اين است كه آقاي هاشمي رفسنجاني با هيچ كس، از جمله اصلاح طلبان و بعضي از اصولگرايان معتدل، ممكن است به وحدت نرسند، پس بهتر اين است كه آقاي هاشمي بيايد تا همه دعواها و مسائل حل شود.

خانواده و اطرافيان ايشان نيز شايد بر همين مبنا دارند نظر مي دهند و آنهايي كه مي گويند هاشمي بهتر است كه كانديدا شود، شايد از روي دلسوزي مي گويند. ولي يك نظر در نقطه مقابل است كه خود بنده هم اين نظر را دارم. من معتقدم كه آقاي هاشمي رفسنجاني فعلي با آقاي هاشمي 84 تفاوت هايي پيدا كرده و موقعيت اجتماعي شان حتما فرق كرده ولي ما نبايد در دام جرياني بيفتيم كه مي خواهد دوباره انتخابات را صرفا دو قطبي كند و يك حالتي به انتخابات دهد كه بالاخره باز بحث هاي دو قطبي شدن انتخابات قديم به وجود آيد.

همچنين بنده براي شخصيت آقاي هاشمي رفسنجاني احترام ويژه اي قائلم و من معتقدم كه بالاخره بعضي ها اگر در صحنه بازيگرداني باشند، نقش آفريني بهتري دارند تا در صحنه بازيكن شدن. از سوي ديگر آقاي رفسنجاني 77 يا 78 سال دارند و به مقتضاي سني، بايد اجازه دهند تا جوانان ترها هم بيايند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...