نسخه چاپی

نامه ۱۰ خطی استعفای كفاشیان

عکس خبري -نامه ?? خطي استعفاي کفاشيان

كار فدراسیون علی كفاشیان تقریبا تمام شده است.

هرچقدر او خوشحال هم باشد كه در حال مديريت وضعيت فعلي فدراسيون فوتبال است ولي اوضاع فوتبال به‌سمتي مي‌رود كه گويي هيچ حق انتخابي براي رييس نمانده است.

اين روزها فدراسيون فوتبال در حالت «استند باي» قرار دارد، ترجمه عمومي آن شايد «برزخ» باشد؛ نه كسي مي‌داند كه فردا چه اتفاقي مي‌افتد و نه كسي به امروزش اميد دارد.

هر روز شايعه تازه در اتاق‌هاي فدراسيون شنيده مي‌شود.
طبق قانون، حضور محمدهادي آيت‌اللهي در فدراسيون فوتبال «غيرقانوني» است.

او از ۲۰بهمن ديگر نبايد در فدراسيون فوتبال مشغول به‌كار باشد چراكه طبق قانون او كارمند وزارت ورزش است و وزارت هم در نامه‌يي با امضاي وزير به فدراسيون اعلام كرده هرچه زودتر آيت‌اللهي را به وزارتخانه برگردانند چون آنها مي‌خواهند پستي تازه به او بدهند، مثل مديركلي ورزش و جوانان بوشهر! واكنش علي كفاشيان به اين نامه «بي‌محلي» و عدم پاسخگويي است. آيت‌اللهي البته انتخاباتش در هيات‌فوتبال فارس هم باطل شده و وزارت ورزش هم در نامه‌يي به سازمان بازرسي اعلام كرده اين انتخابات از نگاه آنها طبق قانون باطل است. عرصه هر روز بر علي كفاشيان و تيم همراه تنگ‌تر مي‌شود و كنار رفتن غلامرضا بهروان دردي را درمان نكرد؛ فرار به جلويي آشكار از سوي علي كفاشيان براي توافق نانوشته با برخي مراكز تصميم گيري؛ ولي اين حربه هم كارساز نشده است.

در اين نمايش تمام قد، مهم نبود علي كفاشيان گريه مي‌كند، بلكه مهم اين بود تماشاگران بيروني فكر كنند كه كفاشيان در حال گريه است؛ تا اين موج بگذرد و او باز هم رييس فوتبال باشد اما خيلي وقت است دست كفاشيان براي همه رو شده...

علي كفاشيان به خيال اينكه با آمدن تاج مي‌تواند نظر مثبت دو وزارتخانه مهم را جلب كند حكم سرپرستي او را امضا كرد ولي مدت‌هاست كه‌حربه‌هاي او عقيم مي‌ماند و حنايش براي ديگران رنگي ندارد!

حالا مهدي تاج در حال برنامه‌ريزي براي آينده فوتبال ايران است.

او كه در كمتر مصاحبه چالشي حاضر به حرف زدن است و اصولا ديدگاه چندان عميقي به فوتبال و آينده آن ندارد حالا جلسات شبانه برگزار مي‌كند (همانند سه شب پيش) و درباره آينده فدراسيون فوتبال و پست‌هاي مختلفش «لابي» و «رايزني» مي‌كند.

هر ناظر كم اطلاعي هم مي‌تواند بفهمد با استعفاي احتمالي علي كفاشيان و كنار رفتن محمدهادي آيت‌اللهي، اين مهدي تاج است كه سرپرست فدراسيون فوتبال مي‌شود تا انتخاباتي را رقم بزند كه وزارت ورزش مي‌خواهد. شايد او خودش گزينه وزارت باشد!

بد نيست بدانيد مهدي تاج، عزيز محمدي و رفقا در اين جلسات پنهاني برنامه‌هايشان را هم نوشته‌اند و با توپ پر در مجمع حاضر خواهند شد. مهدي تاج دقيقا در مسير بادي قرار دارد كه مي‌خواهد «فردا»ي فدراسيون فوتبال را مديريت كند؛ خدا شانس بدهد...

فدراسيون فوتبالي كه خيلي وقت است رنگ پول و اسپانسر نديده و با سيلي صورتش را سرخ نگه مي‌دارد مطمئنا با كمترين فشار كنار مي‌رود.

از همه مهم‌تر رفتار وزارت ورزش براي كنار گذاشتن علي كفاشيان بود؛ آنها نه تنها عليه كفاشيان موضع رسانه‌يي منفي نگرفتند بلكه در لفافه فوتبال را حمايت كردند، اما در پشت صحنه به‌خوبي پازل‌ها را چيدند و بلايي بر سر كفاشيان آوردند كه خودش هم باورش نمي‌شد. انتخابات هيات‌هاي فوتبال را غيرقانوني دانستند، انتخاب نايب‌رييس دوم را غيرقانوني اعلام كردند، كمك‌هاي مالي به فوتبال را قطع كردند، ماموريت آيت‌اللهي را تاييد نكردند و از همه مهم‌تر نامه‌يي براي تمديد به‌كار‌گيري يك بازنشسته در سمت رياست فدراسيون فوتبال تنظيم نكردند تا رياست او در فوتبال قانوني باشد. طبق قانون در ۲۰دي وزارت ورزش طي نامه‌يي به كميسيون اجتماعي هيات دولت بايد درخواست تمديد مي‌كرد تا كفاشيان براي يك سال ديگر به‌صورت قانوني رييس بماند ولي اين نامه نوشته نشد تا سال آينده حضور كفاشيان در ابهام باشد!

حالا علي كفاشيان و رفقايش در مسند قدرت حاضر هستند و البته شايد براي شما جالب باشد كه نامه استعفاي علي كفاشيان هم در جيب مخالفان است تا در صورت نافرماني‌هاي احتمالي آن را رو كنند. نامه‌يي كه علي كفاشيان در ۱۰ خط نوشته و بدون دردسر و جنجال بعدي از سمتش كناره‌گيري كرده است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...