نسخه چاپی

نشت پرتوهای رادیواكتیو از مركز آمریكایی

مقامات ایالت واشنگتن در شمال غربی آمریكا اعلام كردند در حدود شش مخزن زیرزمینی مواد هسته‌ای دچار نشتی پرتوهای رادیواكتیو هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دفتر جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن، اعلام کرد نشت مواد رادیواکتیو از "مجتمع ذخیره هسته‌ای هانفورد" تاکنون خطری برای سلامتی افراد در پی نداشته، اما هنوز مهار نشده است.


این مجتمع که در سال 1943 و به عنوان بخشی از پروژه منهتن تأسیس شده بود شامل میلیون‌ها لیتر ماده بسیار رادیواکتیو است که در نتیجه ده‌ها سال تولید پلوتونیوم برای تسلیحات هسته‌ای ایجاد شده‌اند. این مخازن مدت‌ها پیش عمر مفید خود را به اتمام رسانده‌اند.


وزارت انرژی آمریکا قبلا اعلام کرده بود که سطح مایع موجود در یکی از 177 مخزن مجتمع ذخیره هسته‌ای هانفورد واقع در جنوب مرکز ایالت واشنگتن کاهش یافته است. در بررسی‌های چاه‌های اطراف این مخزن به سطوح بیشتری از نشت رادیواکتیر برخورد نشده است.


این مجتمع که در شهر هانفورد در جنوب مرکز ایالت واشنگتن قرار دارد محل استقرار رآکتور بی، اولین رآکتور تولید پلوتنیوم در جهان، است.


پلوتینوم تولید شده در این تأسیسات برای تولید اولین بمب هسته‌ای که در سایت ترینیتی آزمایش شد و همچنین در بمب 21 کیلوتنی "مرد چاق" که بر فراز ناگازاکی ژاپن منفجر شد، مورد استفاده قرار گرفت.

۱۳۹۱/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...