نسخه چاپی

بی‌اطلاعی معاون وزیر نیرو از ساخت نیروگاه

عکس خبري -بي‌اطلاعي معاون وزير نيرو از ساخت نيروگاه

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر نتیجه توافقات بر سر قیمت گاز نیروگاه‌ درنظرگرفته شده برای صادرات برق به پاكستان گفت: چیزی در این‌باره نمی‌دانم.

محمد بهزاد در پاسخ به این سوال که بالاخره بر سر قیمت گاز نیروگاهی که قرار است برق صادراتی پاکستان و هند را تولید کند توافق شد یا خیر؟ اظهار کرد: از این موضوع خبر ندارم.

وی درباره صادرات برق به هند گفت: آماده‌ایم که شش هزار مگاوات برق را با آن کشور تبادل کنیم و درحال حاضر منتظر اعلام آمادگی هندی‌ها هستیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به تشکیل جلسات مشترک بین وزیر نیرو ایران و رییس کمیسیون مشترک (وزارت امور اقتصادی ودارایی) و سفر نامجو به هند گفت: ما آمادگی صادرات برق را داریم.

بهزاد همچنین درباره ساخت نیروگاه جدید برای صادرات برق به میزان بیشتر به پاکستان گفت: نیروگاه به اندازه کافی داریم و درآن جا هم مشکلی نیست.

پیش از این قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در گفت‌وگو در مورد صادرات برق به هندوستان را وابسته به ساخت نیروگاهی جدید و توافق با پاکستان بر سر قیمت گاز خوراک این نیروگاه دانسته و گفته بود که پس از توافق بر سر قیمت گاز صادرات برق به هندوستان انجام می‌شود.

اسماعیل محصولی با بیان این‌که نخست باید تکلیف گاز نیروگاهی که بدین منظور ساخته می‌شود، مشخص شود گفت: مشخص شدن تکلیف گاز منوط به تعیین قیمت گاز و خط گاز است.

وی افزود: درحوزه نیروگاه مشکلی نداریم اما بحث تامین گاز نیروگاه باید حل شود و این موضوع باید بین ایران، پاکستان و هند (ایران وکشورهایی که برق به‌ آن‌ها صادر می‌شود) حل شود.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل با اشاره به این‌که در حال حاضر صادرات برق به پاکستان از طریق شبکه صورت می‌گیرد گفت: نیروگاه جدیدی باید احداث شود تا مقدار بیشتری برق برای صادرات تامین شود.

محصولی با اشاره به این‌که نیروگاهی که برای صادرات برق به هندوستان ساخته می‌شود قرار است مقداری هم برق صادراتی به پاکستان را تامین کند، گفت: پاکستان حداقل هزار مگاوات برق نیاز دارد.

وی افزود: نیروگاهی که در ایران برای صادرات برق به هندوستان ساخته می شود ظرفیت تولید شش هزار مگاوات برق را دارد که قرار است چهار هزار مگاوات برق آن به هند و دو هزار مگاوات برق آن به پاکستان صادر شود.

در اواخر مهرماه سال جاری همزمان با سفر وزیر نیرو به دهلی‌نو تقاضای هند برای واردات برق از ایران در کانون توجه قرار گرفت و اعلام شد که هندوستان علاقه دارد درنیروگاه‌ ایران سرمایه‌گذاری کند و برق تولیدی آن را به هند منتقل کند اما هنوز برای ترانزیت برق صادراتی ایران به هندوستان، راهی مشخص پیدا نشده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

بر این اساس در صورت توافق با ساخت نیروگاه، چهار هزار مگاوات برق به هندوستان و دو هزار مگاوات برق به پاکستان صادر می‌شود.منبع:ایسنا

۱۳۹۱/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...