نسخه چاپی

اسرائیل از تحقیق درباره پرونده آمیا هراسان است

عکس خبري -اسرائيل از تحقيق درباره پرونده آميا هراسان است

یك تحلیلگر سیاسی گفت كه اسرائیل از تحقیق درباره بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴ در یك مركز یهودی در بوئنوس آیرس كه نقش احتمالی این رژیم در حادثه آمیا را فاش می‌كند، بیمناك است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، «راف شونمن» یک تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با شبکه پرس‌تی‌وی گفت: «دلهره مقام‌های اسرائیلی به جاست زیرا این همان جایی است که انگشت اشاره به سوی آن گرفته شده است. من وقتی شواهد و مدارک را می‌بینیم در این باره احساس اطمینان می‌کنم.»

وی افزود که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در اجرای عملیات‌های خرابکارانه در سایر کشورها دارند و همواره یک قربانی را در این زمینه مقصر جلوه می‌دهند.

شونمن که نویسنده کتاب «تاریخ پنهان صهیونیسم» است تاکید کرد :«از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کنم که موساد و شین بت بارها عملیات‌های پرچم دروغین را در کشورهای مختلف اجرا کردند و آن را تحت عنوان حمله به کسانی که می‌خواهند آن‌ها را اهریمن جلوه دهند توصیف کردند در حالی‌که آن‌ها خودشان نویسنده و طراح چنین حملاتی بودند.»

مجلس سنای آرژانتین در اقدامی که خشم اسرائیل را برانگیخت با توافق‌نامه بوئنوس آیرس با ایران مبنی بر تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به پرونده بمب‌گذاری آمیا که به کشته شدن 85 تن انجامید موافقت کرده است.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد که وقتی سنای آرژانتین اذعان کرده است که دو دولت باید بار دیگر این حادثه را بررسی کنند و مقصر واقعی و دست‌اندرکاران آن را بیابند این یک رویداد چشمگیر محسوب می‌شود.

«علی اکبر صالحی» وزیر امور خارجه ایران به منظور بررسی بیشتر حادثه بمب‌گذاری آمیا 27 ژانویه در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی با «هکتور تیمرمن» همتای آرژانتینی خود دیدار کرد. آمیا مخفف «انجمن همیاری آرژانتین- اسرائیل» است.

آرژانتین تحت فشار سیاسی شدید آمریکا و رژیم اسرائیل به طور رسمی ایران را به اجرای این حمله بمب‌گذاری محکوم کرده بود. این در حالی است که جمهوری اسلامی هر گونه مداخله و مشارکت در این بمب‌گذاری تروریستی را قاطعانه رد کرده است.

۱۳۹۱/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...