نسخه چاپی

زاكاني:

جلسه مشترك روسای سه قوه اهمیت بالایی دارد

عکس خبري -جلسه مشترک روساي سه قوه اهميت بالايي دارد

علیرضا زاكانی با اشاره به كوتاهی در مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این مبارزه در حد گفتار درمانی باقی مانده است.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، زاکانی در نطق امروز میان دستور خود اشاره‌ای به درگذشت آیت‌الله خوشوقت داشت و اظهار کرد: امروز بیش از هر چیزی در جامعه نیازمند بازگشت به خویشتن و یک انقلاب اخلاقی هستیم. طی طریق نیاز به مسیری دارد که فرزانگان عالمان به وادی حق شتافته به آن توجه داشتند و آن اخلاق و تهذیب نفوس و رعایت تقواست.

وی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب ما مسئولان را مورد خطاب قرار می‌دهند و به تقوا و صبر دعوت می‌کنند به این خاطر است که سیاست امروز ما با دوری از اخلاق اسباب مشکلات عدیده‌ای در جامعه ایجاد کرده و ثانیا الناس علی دین ملوکهم لذا جامعه با نگاه با مسئولان خویش از آنان تاثیر می‌پذیرد. امروز مسئولان و نخبگان سیاسی ما نیاز به انقلابی اخلاقی دارند تا با زدودن نقاب، زمینه همکاری بین آنان فراهم شده و با نمود صفات نیکوی اخلاقی از جمله مدارا، عطر معنویت صفا در جامعه گسترش یابد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: لذا ضمن درک خاص دشمن باید از مواجهه شعاری و احساسی با عموم پرهیز کرد و با مردم صادقانه صحبت کرد تا با استفاده از پتانسیل‌های بالای ایران اسلامی از تنگناها عبور نماییم. اگر هر فرد نیازمند مراقبه و محاسبه برای موفقیت است آیا ما نباید در مجلس و دولت برای کار جمعی و مشترکمان محاسبه داشته باشیم؟

زاکانی خاطر نشان کرد:‌ انجام هر کاری به تفاهم و اهتمام و اجرا و طراحی درست نیاز دارد و با میزان پیچیدگی کار ضرورت همکاری هم افزایش می‌یابد. علاوه بر این که اگر خواست دشمنان انقلابی اسلامی برای ایجاد تنگناهای اقتصادی در بر هم زدن امور خاصه با ایجاد اختلاف بین مسئولین باشد ضرورت تفاهم صد چندان می‌نماید. از این منظر جلسه مشترک روسای سه قوه اهمیت بالایی می‌یابد که باید امیدوار بود در آینده نیز این گونه جلسات در فضای صمیمی تکرار شود و منجر به راه حلی برای مشکلات بخصوص در حوزه‌ی معیشتی شود.

او ادامه داد: اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه‌ها دستاورد بزرگی برای توسعه عدالت با توزیع ثروت در قشر کم درآمد جامعه ایجاد کرد ولی با شوک ارزی ماه‌های اخیر به یک باره با تشدید تورم، کاهش ارزش پول ملی رخ داد، اسباب فشار زیادی بر طبقات متوسط جامعه فراهم کرده، بی‌توجهی به اجرای همه جانبه قانون هدفمندی یارانه‌ها ضربه سختی به این بخش‌ها زد و سبب تشدید مشکل در اشتغال شد.

این نماینده مجلس مهمترین مشخصه‌ی وضعیت اقتصادی جامعه امروز را نوسان غیرمنطقی قیمت‌ها و عدم کامیابی دولت در مهار تورم دانست و گفت: این مسائل باعث شده حقوق بگیران ثابت، بیکاران و بیماران در فشار و تنگنا قرار بگیرند. از سوی دیگر این نوسانات موجب ایجاد نااطمینانی در سرمایه‌ گذاری‌های بلند مدت شده به طوری که زمینه‌ی تضعیف تولید ملی و گرایش به سرمایه گذاری با بازده کوتاه مدت بیشتر شده است. شایسته است در پایان سال حمایت از تولید ملی، دولت تدابیر جدی برای اصلاح وضع موجود بیندیشد به نحوی که سهم عناصر داخلی تورم و سوء تدبیرها به حداقل برسد. آنگاه ملت ایران ظرفیتهای خود را در مواجه با فشارهای خارجی نشان خواهد داد.

زاکانی به مثالی در این باره پرداخت و عنوان کرد: آمار تجارت ده ماهه اخیر نفت نشان می‌دهد صادرات نفت نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته فقط سه درصد کاهش یافته که نشان از ناکارآمدی تحریم‌ها و توانمندی داخلی برای یافتن مسیرهای جدید

است.

وی سپس به طرح تحول اقتصادی پرداخت و تصریح کرد: این طرح در رسیدن به اهداف خود کامروا نبوده و پس از اصلاحات موقت دچار عقب رفت در اهداف خود شده است. نمونه بارز آن هم در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاست.توصیه می‌شود تا آسیب شناسی دقیقی از فاز دوم این طرح صورت نگرفته گامهای آتی شروع نشود.

زاکانی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را درس بزرگی برای دولتهای آینده خواند و ادامه داد: چنانچه عدالت خواهی بدون تئوری روشن و اتکا بر یک الگوی اسلامی ایران در قالبی غیر از پیشرفت اسلامی پیگیری شود، در عمل به نتایج متناقضی دچار خواهد شد. علاوه بر این که مقابله با مفاسد اقتصادی در کشور هنوز با مسامحه صورت می‌گیرد و مسئولان کشور به جای پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب فقط به گفتاردرمانی می‌پردازند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: امروز نیازمنمد عمل شجاعانه هستیم اختصاصی سازی شرکت سایپا نیز مساله‌ای است که بر خلاف اصل 44 هنوز بعد از دو سال به نتیجه شفاف نرسیده است این در درجه اول انتقاد به کمیسیونهای اصل 90 و صنایع مجلس است و در درجه دوم دولت که سهام‌دار بخش بزرگی از این شرکت است باید به بازپس‌گیری حقوق ملت اعلام کند و قوه قضاییه هم با این مساله برخورد کند.

زاکانی به دور جدید مذاکرات هسته‌یی ایران هم اشاره کرد و گفت: دشمنان باید بدانند برخی مشکلات اقتصادی مواضع تیم مذاکره کننده را تحت شعاع قرار نخواهد داد.

او در پایان از تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی که در جام جهانی تهران مقامهای اول و دوم را کسب کرده‌اند تشکر کرد.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...