نسخه چاپی

توسعه طب نظامی كشور در سال 92

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه بخش‌‌های مختلف طب نظامی به تناسب منابع را برای سال آینده پیش‌بینی كرده و ان‌شاءالله مواردی در این زمینه، افتتاح خواهیم داشت.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سردار نصرالله فتحیان" با اشاره به "اقدامات مراقبتی-بهداشتی" گسترده ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: رسیدگی به اوضاع تغذیه و پوشاک سالم نیروها، محیط زیست و ایجاد فضای کار آرام و با نشاط برای آنان از اولویت‌های اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح است.

وی افزود: در بخش درمان امروز بیش از 60 بیمارستان نیروهای مسلح در کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که توسعه اورژانس این بیمارستان‌ها براساس آخرین استانداردهای روز دنیا را در جهت رساندن به استانداردهای رتبه یک در اولویت کارهاي خود داریم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: توسعه بخش‌‌های مختلف طب نظامی به تناسب منابع را برای سال آینده پیش‌بینی کرده و ان‌شاءالله مواردی افتتاح در این زمینه خواهیم داشت.

سردار فتحیان "بهداری رزم" را از اساسی‌ترین پایه‌های اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح اریابی و تشریح کرد: در هر بیمارستان ثابت نیروهای مسلح، یک "بیمارستان صحرایی" بالقوه نیز پیش‌بینی شده که ظرفیت اعزام به محل ماموریت در هر نقطه کشور را دارد.

وی ادامه داد: هواپیماها، هلی‌کوپتر، آمبولانس‌ها و ‌اتوبوس – آمبولانس‌ها دارای بالاترین ظرفیت برای انجام ماموریت و انتقال بیماران به مراکز درمانی هستند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در بخش آموزشی نیز بهترین دانشگاه‌های کشور را در این عرصه داریم، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله در بین دانشگاه‌های تیپ 2 معمولا رتبه نخست یا دوم را احراز کرده کرده و دانشگاه‌ علوم پزشکی ارتش نیز بین دانشگاه‌های تیپ 3 جزو سه تیم برتر است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش پژوهش نیز پژوهشگاه‌های متعدد نیروهای مسلح مانند پژوهشگاه‌ علوم سپاه پاسداران در حوزه‌‌های مختلف طب نظامی به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته‌اند.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...