نسخه چاپی

حبيبي اعلام كرد:آل‌اسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامي

موتلفه با گزینه اقتصادی وارد گود انتخابات شد

يحيي آل اسحاق

دبیركل حزب مؤتلفه گفت: حزب موتلفه، یحیی آل‌اسحاق را به عنوان نامزد مورد نظر خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی كرده است.

به گزارش نما محمّد نبي حبيبي در حالي كه در پايان نشست ايران سخن مي‌گفت، با اشاره به اهميت انتخابات 92 گفت: مي‌خواهند بد اخلاقي را وارد رقابت‌هاي انتخاباتي كنند و در سايه اين امر از قانون عبور كنند.
وي افزود: بايد مراقبت كرد كه در انتخابات، قانون حاكم باشد و رقابت‌ها اخلاقي و توأم با احترام به حق انتخاب مردم باشد.
وي گفت: برخي به نهاد‌‌هاي انقلابي تهمت مي‌زنند و مي‌گويند مي‌خواهند انتخابات را مهندسي كنند حال آنكه اين تهمت‌ زننده‌ها، هم صدا با رسانه‌هاي بيگانه در حال مهندسي انتخابات مطابق با اهداف اتاق جنگ نرم دشمن هستند. ما بايد تلاش كنيم امنيت رواني و اخلاقي جامعه را حفظ كنيم و نگذاريم دشمن به اهداف خود برسد.
وي افزود: رئيس‌جمهور بايد التزام عملي به قانون اساسي و ولايت فقيه داشته باشد كساني كه در عمر سياسي خود هيچ نشانه‌اي از التزام عملي به قانون اساسي و ولايت فقيه نداشته‌اند و بر عكس نمادي از قانون ستيزي و ولايت ستيزي يا ولايت گريزي دارند اگر نامزد رياست جمهوري مي‌شوند، بايد انتظاري براي تأييد صلاحيت نداشته باشند.
وي تأكيد كرد: ولايت فقيه يك اصل تشريفاتي در قانون اساسي نيست. ولايت فقيه فقط براي اعلام و ابراز ارادت نيست. اگر بخواهيم انقلاب نظم و نسق داشته باشد، اگر نخواهيم در خط آمريكا حركت كنيم بايد از ولايت فقيه اطاعت عملي كنيم.
وي گفت: من توصيه مي‌كنم رجال مذهبي و سياسي كه خود را براي رقابت‌ها آماده مي‌كنند براساس تقواي سياسي در رقابت عمل نمايند و براي اثبات خود به‌دنبال نفي ديگران نباشند. انتخابات آينده را مي‌توان عرصه عرضه شايستگي‌ها كرد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه نامزد حزب مؤتلفه اسلامي براي يازدهمين دوره رياست جمهوري كيست گفت: حزب در جمع‌بندي نظرات خود به اين نتيجه رسيد، آقاي دكتر آل اسحاق را به عنوان نامزد مورد نظر خود به جبهه پيروان خط امام و رهبري معرفي كند. تا در فرايند همگرايي اصولگرايان با محوريت روحانيت ديدگاه مؤتلفه اسلامي در ائتلاف لحاظ گردد.
وي تأكيد كرد: بدون‌شك ما تابع خرد‌جمعي اصولگرايان هستيم و مجموعه اصولگرايان به همراه روحانيت به هر جمع‌بندي برسند ما تابع آن جمع‌بندي خواهيم بود.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد تكرار تقاضاي آمريكايي‌ها مبني بر مذاكرات و گفت‌وگو ي دوجانبه گفت: شرايط گفت‌وگو با آمريكاييها را مقام معظم رهبري اعلام كردند. اين شرايط عادلانه منطقي‌، منصفانه و عزت مندانه است. آمريكا ييها نمي‌خواهند در گفت‌وگو عدالت، انصاف را عايت كنند و عزت و عظمت ملت ايران را هم مي‌خواهند ناديده بگيرند.
طبيعي است در شرايط كنوني انجام هرگونه تماس، گفت‌وگو و مذاكره امري بي‌نتيجه است.
وي با اشاره به مذاكرات 1+5 با ايران در قزاقستان گفت: بنظر ما در مذاكرات آلماتي چندان چيزي تغيير نخواهد كرد آنها 8 ماه است مذاكرات را به تأخير انداخته‌اند گرچه اكنون همه رضايت به گفت‌وگو داده‌اند اما هيچ افق روشني را نشان نمي‌دهند. اگرآمريكايي‌ها راست مي‌گويند كه در مذاكره با تهران جدي هستند بايد حداقل در گفتگوهاي 1+5 با ايران در قزاقستان اخلال نكنند و بگذارند مذاكرات به نتيجه برسد.
وي تأكيد كرد: غني‌سازي حق ملت ايران است و هيچ ابرقدرتي نمي‌تواند اين حق را سلب كند.
وي همچنين گفت: ايران طي 10 سال مذاكره با طرفهاي اروپايي اقدامات اعتماد‌سازي زيادي انجام داده است بدون آنكه طرف مقابل حتي يك گام به جلو براي كسب اعتماد ملت ايران بردارد. در شرايط كنوني به نظر مي‌رسد گفت‌وگو بي‌نتيجه است .
وي در پاسخ به سؤال در مورد بودجه سال 92 گفت: اكنون در اسفند ماه هستيم سابقه نداشته است در هيچ دولتي در گذشته و حتي اين دولت چنين تأخير فاحشي در تسليم بودجه به مجلس صورت گيرد.
وي افزود: اميدوارم با تدابير رؤساي قواي مجريه، مقننه موضوع تصويب بودجه به‌صورت قانوني حل شود. طبق اصل 126 قانون اساسي رئيس‌جمهور مسئوليت امور برنامه و بودجه را مستقيم به عهده دارد. تأخير در تسليم بودجه كار آمدي رئيس‌جمهور را درجدي‌ترين مسئوليت او زير سؤال مي‌برد.

۱۳۹۱/۱۲/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...