نسخه چاپی

سفر محرمانه مقام‌های آمریكایی به كره‌شمالی

عکس خبري -سفر محرمانه مقام‌هاي آمريکايي به کره‌شمالي

روزنامه "لس‌آنجلس تایمز" فاش كرد كه مقامات آمریكایی سال گذشته پس از آنكه رهبر جدید كره‌شمالی زمام امور را به دست گرفت، در اقدامی برای بهبود روابط دو كشور دو سفر محرمانه به پیونگ‌یانگ داشتند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه لس‌آنجلس تایمز به نقل از مقامات سابق آمریکایی که از این سفرها مطلع بودند و خواستند نامی از آنها برده نشود، نوشت: این سفرها در ماه آوریل و اوت با هدف ترغیب "کیم جونگ اون"، رهبر جدید کره‌شمالی برای متعادل کردن سیاست خارجه خود صورت گرفت.

در این گزارش همچنین اعلام شد که سفر ماه آوریل تحت سرپرستی "ژوزف دِترانی" که در آن زمان ریاست "مرکز ملی منع گسترش سلاح اتمی" در "دفتر مدیریت اطلاعات ملی" در آمریکا را بر عهده داشت، انجام شد اما مشخص نیست که سفر ماه اوت تحت سرپرستی چه کسی صورت گرفته است.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز به نقل از این مقامات آمریکایی نوشت: "سیدنی سیلر"، تحلیلگر پیشکسوت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به زبان کره‌ای مسلط است و مسئولیت سیاست کره را در شورای امنیت ملی برعهده دارد، در هر دو سفر حضور داشت.

این روزنامه همچنین در گزارش خود به نقل از ژوزف دترانی نوشت: مسائل مهمی وجود دارد که من نمی‌خواهم درباره آنها صحبت کنم و این موضوعی است که واقعا فکر می‌کنم که برای من مناسب نیست تا در خصوص آن اظهارنظر کنم.

وی افزود: تمامی کارشناسان آمریکایی در ابتدا متوجه نشانه‌هایی شدند که حاکی از انعطاف‌پذیری احتمالی بیشتر کیم جونگ اون نسبت به پدرش بود. از جمله این نشانه‌ها می‌توان به تصمیمات و اقدامات متعادل‌تر در موقعیت‌های اساسی دولت کره شمالی اشاره کرد.

مقامات آمریکایی در گذشته نیز به کره شمالی سفر کرده‌اند.

"مادلین آلبرایت"، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا نیز در سال 2000 میلادی یک سفر رسمی به کره‌شمالی داشت.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...