نسخه چاپی

روند رو به افزایش پدیده خودكشی در عربستان

عکس خبري -روند رو به افزايش پديده خودکشي در عربستان

روند رو به افزایش پدیده خودكشی در عربستان همچنان ادامه دارد به گونه‌ای كه در آخرین مورد دو تن از شهروندان عربستانی و یك مهاجر خارجی در این كشور دست به خودكشی زدند.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری الجزیره العربیه، پدیده خودکشی در عربستان درسایه سکوت مسئولان ادامه دارد و تقریبا هفته‌ای نمی‌گذرد که در آن شاهد موارد جدید خودکشی نباشیم به گونه‌ای که در آخرین موارد، یک نفر با استفاده از کلت شخصی خود اقدام به خودکشی کرد.

برپایه این گزارش، این فرد گلوله‌ای به سرش شلیک کرد و اعضای خانواده‌اش به محض شنیدن صدای گلوله به اتاقش رفتند اما او را غرق در خون دیدند. این فرد به بیمارستان منتقل شد اما به محض ورود جان باخت.

کارمند نظافتی یکی از شرکت‌های خصوصی تعمیر و نگهداری نیز با طناب خود را در منطقه ضبا در تبوک به دار آویخت و یک شهروند آسیایی نیز در استان الفخجی خودکشی کرد که تحقیقات درباره این دوحادثه درجریان است.

منابع مطبوعاتی از افزایش نگران کننده آمار خودکشی در بین جوانان سعودی و فقر و بیکاری حدود به دو میلیون نفری در این کشور خبر داده‌اند.

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین اوایل امسال در گزارش خود درباره وضعیت عربستان نوشت: باید گفت که آمار منتشر شده در روزنامه‌های سعودی تنها آمار رسمی خودکشی است به گونه‌ای که هنوز تعداد واقعی آن مشخص نیست و این درحالی است که افزایش موارد خودکشی به سطح نگران کننده‌ای رسیده است.

گروهی از پزشکان در عربستان میانگین خودکشی در بین جوانان این کشور را هولناک توصیف می کنند و اولین و آخرین آمار نیمه رسمی منتشر شده در سال 2009 میلادی درعربستان نشان می‌دهد میانگین خودکشی در این کشور درسال بین 221 تا 323 مورد است وباید توجه داشت که موارد ثبت شده اقدام برای خودکشی بسیار بیشتر از این آمار می باشد.

به نوشته میدل ایست آنلاین، تعداد زیادی از نویسندگان عربستان افزایش موارد خودکشی را با خودکشی اعتراض آمیز "بوعزیزی" جوان تونسی و همچنین فقر، بیکاری و فساد در ارتباط می‌دانند.

در همین حال، آمار نیمه رسمی در عربستان نشان می‌دهد تعداد افراد بیکار در این کشور در سال 2011 میلادی به یک میلیون و هفتصد هزار نفر رسیده است که 18.8 درصد نیروی کار عربستان را تشکیل می‌دهد.

هزاران فرد دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در عربستان بیکار هستند اما همه این احوال، وزارت کار عربستان تعداد بیکاران را تنها یک میلیون نفر اعلام کرده است.

عایض الظفیری از نویسندگان عربستان دراین رابطه در روزنامه الشرق نوشت: بی شک عبارت خودکشی در جامعه عربستان جدید وغیرقابل قبول است اما غیرقابل قبول بودن به تنهایی مانع از خودکشی نیست بلکه چه بسا باعث افزایش آن شود.

در این میان، مهاجران کشورهای آسیایی نیز که به عنوان خدمتکار در عربستان به کار مشغول هستند به علت فشار شدید روانی و بدرفتاری‌های صورت گرفته با آنها و برخوردار نبودن از کمترین حقوق انسانی دست به خودکشی می‌زنند.

این وضعیت درحالی است که عربستان بزرگترین تولید کننده نفت و دارای مازداد درآمد هنگفت نفتی است و میلیاردها دلار خرج خرید تسلیحات از غرب می‌کند.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...