نسخه چاپی

استقبال از جان كری با حمله به سفارت

مردم مصر در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریكا به این كشورشان با سنگ و كوكتل مولوتف به سفارت آمریكا در قاهره حمله كردند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از پایگاه خبری المحیط نوشت: جمعی از مردم مصر در مخالفت با سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا، به کشورشان در مرکز قاهره تظاهرات کردند.


شرکت کنندگان که از مخالفان دولت محمو مرسی، رئیس جمهوری مصر بودند، سفر جان کری به مصر را در حمایت از مرسی ارزیابی و اعلام کردند: واشنگتن با فرستادن کری به قاهره رسما به نظام کنونی مصر مشروعیت می‌دهد.


تظاهر کنندگان همچنین سفر وزیر خارجه آمریکا را دخالت آمریکا در امور داخلی مصر و حمایت از اخوان المسلمین و نظام حاکم دانستند.


بنا به گزارش روزنامه اماراتی الخلیج، تظاهرکنندگان دست نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آنها شعارهایی علیه آمریکا نوشته شده بود.


همچنین تظاهرکنندگان تصاویر محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر را به شکل هیتلر ترسیم کرده و در این تظاهرات با خود حمل می‌کردند.


شرکت کنندگان شعار می‌دادند، انقلاب 25 ژانویه مصر در اصل علیه سلطه آمریکا و دخالت‌هایش در مصر انجام شد.


پیشتر نیز جبهه نجات ملی مصر که از گروه‌های مخالف تشکیل شده است، اعلام کرده بود که رهبران این جبهه حاضر نیستند با جان کری دیدار کنند.


جمعی از تظاهرکنندگان مصری نیز با تجمع در برابر سفارت آمریکا در قاهره با سنگ کولتل مولوتف به ساختمان سفارت خانه حمله کردند.


همچنین تظاهرکنندگان چندین بار برای حمله به سفارت آمریکا تلاش کردند که در نهایت این مسئله به درگیری خشونت آمیز میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی مصر انجامید.


وزیر خارجه آمریکا روز شنبه برای انجام یک سفر دو روزه وارد مصر شده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...