نسخه چاپی

حضور مصلحی در جلسه كارگروه كنترل‌بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح مصوبات جلسه امروز كارگروه كنترل بازار به ریاست رئیس جمهور، گفت: در این جلسه مصوب شد به منظور تأمین كالاهای اساسی، ارز كافی اختصاص یابد تا مشكلی برای عرضه و تقاضای این كالاها وجود نداشته باشد.

به گزارش نمابه نقل از مهر، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور 7 صبح امروز یکشنبه با حضور در وزارت بازرگانی سابق واقع در میدان ولیعصر(عج)، ضمن دریافت گزارشی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسه کارگروه کنترل بازار و نیز کارگروه حمایت از تولید را با حضور اعضای آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده است.


جلسه کارگروه حمایت از تولید از ساعت 7 صبح امروز تشکیل شد و در آن، علاوه بر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور نیز حضور داشتند. این جلسه تا ساعت ده و 30 دقیقه به طول انجامید و در آن، رئیس جمهور دستورات جدید خودرویی اعلام کرد. البته جلسه کارگروه کنترل بازار هم از ساعت 10 و نیم صبح به ریاست رئیس رئیس جمهور تشکیل شد و در ساعت حدود 13 پایان یافت.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح مهم‌ترین مصوبات کارگروه تنظیم بازار که ساعت 10 و نیم صبح امروز به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه داد گفت: مقرر شد با تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود از 15 اسفند و به منظور کنترل بازار، نظارت ویژه بر قیمت‌ها انجام شود.


مهدی غضنفری، استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی را برای تأمین کالای مورد نیاز مردم در شب عید، یکی از مصوبات این کارگروه اعلام کرد.


وی افزود: در جلسه کارگروه تنظیم بازار مصوب شد برای تأمین کالاهای اساسی، ارز کافی اختصاص یابد تا مشکلی برای عرضه و تقاضای کالاهای اساسی وجود نداشته باشد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه بر استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل‌ها و اصناف کشور برای بازرسی و نظارت تأکید شد.


وی افزود: اعضای کارگروه تنظیم بازار همچنین از افزایش تولید دام با استفاده از امکانات صندوق توسعه ملی و واردات دام‌های مورد نیاز حمایت کردند.


غضنفری همچنین استفاده از شبکه‌های خاص مثل تعاونی‌های کارمندی و کارگری را برای توزیع کالاهای مورد نیاز مردم، یکی دیگر از مصوبات این کارگروه برشمرد و گفت: دسترسی همه استفاده‌کنندگان به کالاهای اساسی‌ای که دولت آنها را تأمین می‌کند، مهم‌ترین هدف از این مصوبه است.


در این جلسه معاون اول رئیس جمهور، وزرای اقتصادی دولت و وزیر اطلاعات نیز حضور داشتند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...