نسخه چاپی

تامین تسهیلات ارزی و ریالی خودروسازان

رییس جمهور با تأكید بر لزوم اتخاذ تصمیمات مناسب با هدف ایجاد شرایط مطلوب و رونق بخش های مختلف تولید اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تصمیم گیری شود كه تولید كشور روی پای خود بایستد و تسهیلات و یارانه اعطایی به این بخش نیز، امتیازی برای تقویت و رونق هرچه بیشتر تولید و در نتیجه تامین نیازهای جامعه باشد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (يكشنبه) در جلسه كارگروه توليد كه در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد، ضرورت رفع ريشه اي تمام موانع و مشكلات عرصه توليد را مورد تاكيد قرار داد و گفت: مسئوليت امروز ما اين است كه با اتخاذ راهكارهاي مناسب و راهگشا اجازه ندهيم كه توليد كشور با مشكل مواجه شود و به واسطه آن دشمنان ملت ايران بر تأثيرگذاري اقدامات خود اميدوار شوند.


رييس جمهور گفت: كارگروه حمايت از توليد بايد با تشويق و ترغيب بنگاه‌ها و واحدهاي توليدي در جهت تسهيل شرايط براي فعاليت مطلوب توليدكنندگان تلاش كند.


وي تصريح كرد :بايد فرايند واردات كالاهاي واسطه اي و سرمايه اي تسهيل گردد تا بدين وسيله بخش توليد از رونق بشتري برخوردار گردد.


دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: به فضل الهي ملت ايران با تلاش مسئولان و همكاري ومشاركت توليدكنندگان از شرايط كنوني عبور كرده و قوي‌تر و پرتوان تر از گذشته به فعاليت‌هاي خود ادامه خواهند داد.


رييس جمهور در اين جلسه همچنين بر تسهيل در تأمين تسهيلات و ارز مورد نياز توليدكنندگان تأكيد كرد.


در اين جلسه كه به منظور بررسي وضعيت، توليد و اتخاذ راهكارهاي برون‌رفت از آنها تشكيل شده بود، گزارشي از روند فعاليت‌ها در بخش‌ توليد و جايگاه توليدات كشور در بازارهاي جهاني، ارزش توليدات محصولات صنعتي، روند توليد سالانه محصولات مهم، ميزان واردات كالاهاي سرمايه‌اي و واسطه‌اي، چگونگي اعطاي تسهيلات و روند تكميل طرح‌هاي سرمايه‌گذاري كشور ارائه شد.


همچنين در اين جلسه پيشنهاداتي در خصوص اصلاح مصوبه و تخصيص مابقي منابع صيانت از توليد، تسهيل در باز پرداخت تسهيلات حساب ذخيره ارزي، تأمين ارز مورد نياز مواد اوليه و واسطه‌اي واحدهاي بزرگ توليدي از طريق بانك مركزي، تخصيص كامل طرح‌هاي تملك سرمايه‌اي وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تأمين كمك‌هاي فني اعتباري، توسعه صنعتي و تأمين فناوري‌هاي مورد نياز صنايع، تأمين منابع صندوق حمايت از توليدات صنعتي و يكپارچه‌سازي و تبادل اطلاعات بين تمام دستگاه‌هاي اقتصادي كشور از طريق شناسه كسب و كار ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


برخي از مصوبات كارگروه توليد به شرح زير است:


1- تصويب پرداخت 100 ميليارد تومان در قالب طرح صيانت از توليد با هدف كمك به واحدهايي كه با مشكل مواجه شده اند ، براي توزيع به استان‌هاي كشور


2- تصويب پرداخت تسهيلات ارزي و ريالي جهت اتمام طرح‌هاي با پيشرفت فيزيكي بالا (مهر ماندگار به تعداد 188 طرح و بيش از 4 هزار پروژه نيمه تمام در حوزه صنعت و معدن)


3- دستور پرداخت ارز مبادلاتي براي تأمين مواد اوليه و ملزومات مورد نياز توليد براي توليدكنندگان و واحدهاي بزرگ صنعتي


4- تامين تسهيلات ريالي مورد نياز خودروسازي از طريق بانك مركزي و نيز تامين تسهيلات ارزي از محل ارز مبادله اي به ميزان وثيقه اي كه واحد هاي توليدي نزد بانك مركزي قرار مي دهند.


5- سرعت بخشي به پرداخت تسهيلات ريالي صندوق توسعه ملي به واحدهاي توليدي معرفي شده


6- اجازه طولاني‌تر كردن بازپرداخت تسهيلات ارزي واحدهاي توليدي كه جهت سرمايه‌گذاري خود از منابع حساب ذخيره ارزي استفاده كرده‌اند (بسته به نوع و رشته صنعتي و ميزان سرمايه‌گذاري)


7- دستور تخصيص و پرداخت 40 ميليارد تومان جهت تقويت صندوق حمايت از توليدات صنفي.

۱۳۹۱/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...