نسخه چاپی

كلنجار صهیونیستها با آمریكا در آیپك بر سر ایران

سخنرانان نشست لابی صهیونیستی آیپك معتقدند تحریم ها علیه ایران بی اثر بوده و ایران در موقعیت پیشرفت قرار دارد

مايكل اورن سفير اسرائيل در آمريكا كه در همايش «آيپك» سخنراني كرد، گفت «تحريم ها توان توقف برنامه اتمي ايران را ندارد.

وي همچنين گفت: راكت هاي ايران در دست نيروهاي همپيمان اين رژيم، اكنون بخش هاي زيادي از اسرائيل را در تيررس خود قرار داده است».

وي گفت: ايران كه تهديد به نابودي اسرائيل كرده است، از تازه ترين دور مذاكرات براي پيشبرد غني سازي مواد هسته اي خود استفاده مي كند. اين كشور مذاكرات را به درازا مي كشاند و ضمن انجام مذاكرات، به غني سازي اورانيوم ادامه مي دهد.

وي خاطرنشان كرد: ديپلماسي كارساز نبوده و تحريم ها نيز مانع از آن نشده است كه ايران دست از هدف مشكوك توليد يك موشك هسته اي بردارد كه مي تواند مواضعي را در سراسر خاورميانه، به ويژه اسرائيل، هدف قرار دهد.

اليوت ابرامز مشاور امنيت ملي آمريكا در زمان رونالد ريگان در واشينگتن نيز در اين نشست گفت «مذاكرات دولت ها با ايران مثل گفت و گو ميان خودشان است نه با ايران، چون غرب به شدت و به طرزي خطرناك، كوتاه آمده است.

وي كه در دولت بوش نيز فعاليت كرده، مي گويد: هيچ پيشرفتي در مذاكرات محسوس نيست و (آيت الله) خامنه اي در موقعيتي متفاوت با ماست.

علاوه بر «ايهود باراك»، وزير دفاع و «مايكل اورن» سفير اسرائيل در آمريكا، «دنيس راس»،مشاور ويژه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در امور خاورميانه و يكي از مقامات ارشد وزارت امور خارجه اين كشور نيز در مراسم افتتاح اين همايش سالانه شركت كردند.

يادآور مي شود همزمان با نشست آيپك، مؤسسه مطالعات امنيت ملي اسرائيل در تحليلي خاطرنشان كرد: ايران به توسعه برنامه هسته اي خود ادامه مي دهد و از ديگر سو اسلام سياسي همچنان مشغول توسعه نفوذ خود در منطقه است اين فرآيند پيچيده بر آينده اسرائيل تأثير مي گذارد.

اين گزارش مي افزايد: روند تحولات در خاورميانه به گونه اي پيش مي رود كه آمريكا سعي مي كند تا با فاصله گرفتن از مسائل خاورميانه هم نيروهايش را از عراق و افغانستان عقب بكشد و هم از هر اقدام نظامي عليه ايران صرف نظر كرده و از دخالت در سوريه نيز پرهيز كند. با اين وجود مسائل و مشكلات همچنان به قوت خود باقي است و گرچه زمان مقابله جدي با اين مسائل نيز فرا رسيده است، اما چنانچه هر چه زودتر چاره اي براي رفع اين مسائل انديشيده نشود، اين بحران ها از كنترل خارج مي شوند.

به اعتقاد تحليلگر اين مؤسسه صهيونيستي، هماهنگي راهبردي نزديك ميان دولت دوم اوباما و اسرائيل براي اسرائيل بسيار حياتي است. شايد متأثر از فشار شديد لابي صهيونيستي بر مقامات آمريكايي بود كه جو بايدن معاون اوباما مجبور شد در نشست آيپك بگويد: همه گزينه ها و از جمله گزينه نظامي روي ميز است و اوباما در مورد عزم خود براي بازداشتن ايران از دسترسي به سلاح هسته اي بلوف نمي زند.
دولت آمريكا هم اكنون با كسري بودجه ۷/۱۶تريليون دلاري دست و پنجه نرم مي كند.منبع:كيهان

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...