نسخه چاپی

كمك 117 میلیون دلاری ژاپن به افغانستان

عکس خبري -کمک 117 ميليون دلاري ژاپن به افغانستان

دولت افغانستان و ژاپن چهار موافقتنامه همكاری برای بازسازی افغانستان به ارزش حدود 117 میلیون دلار امضا كردند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، «زلمی رسول» وزیر خارجه افغانستان روز گذشته در کنفرانسی خبری با اعلام این خبر افزود: سفیر ژاپن به نمایندگی از این کشور، اسناد کمک کشورش به افغانستان به ارزش 116.9 میلیون دلار را امضا می‌کند.

وی گفت: بهبود و تقویت نهادهای دولتی، پیشرفت و بازسازی، تأمین صلح و امنیت، تأمین بیش از 70 درصد خدمات بهداشتی-درمانی و دیگر موارد مثبت، متأثر از کمک‌های کشور ژاپن به افغانستان است.

به گفته وزیر خارجه افغانستان، این کمک‌ها بیشتر نقدی بوده و 34.6 میلیون دلار آن به وزارت دارایی جهت خرید مواد سوختی، 16.8 میلیون دلار در جهت توسعه پارکینگ و محل فرود هواپیماها، 33.9 میلیون دلار به وزارت رفاه به منظور مراقبت از جاده‌ها، 31.6 میلیون دلار در زمینه آب‌رسانی و پروژه ده سبز شهر کابل اختصاص داده شده است.

در ادامه «هیروشی تاکاشی» سفیر ژاپن در کابل نیز گفت که افزون بر اینکه کشور ژاپن به افغانستان در جهت پیشرفت و بهبود اوضاع در این کشور کمک می‌کند، وظیفه مردم نیز این است که در جهت ایجاد صلح در کشور خود تلاش کنند.

تاکاشی افزود: کشور ژاپن تا پایان سال 2016 به تمام وعده‌هایی که درخصوص کمک مالی در کنفرانس توکیو به افغانستان داده است را عملی می‌کند.

ژاپن در هفته گذشته نیز قراردادی مبنی بر اعطای 281 میلیون دلار در جهت بازسازی افغانستان با سازمان ملل متحد امضا کرد که با این حساب در جریان 2 هفته اخیر، کمک‌های ژاپن به افغانستان به حدود 400 میلیون دالر می‌رسد.

کشور ژاپن در کنفرانس توکیو متعهد شد تا پایان سال 2016 میلادی 5 میلیارد دلار به افغانستان کمک خواهد کرد که این کمک‌ها به تدریج در اختیار دولت افغانستان قرار خواهد گرفت.

ژاپن پس از آمریکا دومین کشور بزرگ کمک کننده به افغانستان است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...