نسخه چاپی

پارلمان لیبی در محاصره معترضان

تعدادی از مردم لیبی كه خواهان تصویب "قانون انزوای سیاسی" بودند، سالن پارلمان این كشور را محاصره كردند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، شاهدان عینی اعلام کردند، تحصن‌کنندگان که تعدادشان به 150 تا 200 تن می‌رسید، خواهان صدور قانون انزوای سیاسی بودند که مانع از فعالیت سیاسی اعضای نظام سابق می‌شود.

پیشتر نیز زخمی‌شدگان دوران انقلاب لیبی در پنجم فوریه ماه گذشته به مقر کنگره ملی لیبی (پارلمان) حمله کردند و در همان مقر ماندند. همین امر باعث شد تا روز یکشنبه نشست پارلمان لیبی به تعویق افتاد و پارلمان روز دوشنبه نشست‌های خود را از سر گرفت. اما روز سه‌شنبه نیز معترضان پارلمان را محاصره کردند.

محمد باجی، یکی از نمایندگان در پارلمان لیبی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: معترضان عصر سه‌شنبه بیش از 100 نماینده را در ساختمان پارلمان در طرابلس محاصره کردند تا آن‌ها را وادار کنند که به قانون منع فعالیت سیاسی اعضای نظام سابق رای دهند.

وی در ادامه افزود: اعضای کنگره ملی تصمیم گرفتند تا زمان تکمیل اصلاحات این قانون، رای‌گیری در خصوص آن را به زمانی دیگر موکول کنند.

"رادیو زون" و شبکه تلویزیونی "لیبیا الاحرار" گزرش دادند که معترضان "جمعة الصایغ"، یکی از نمایندگان را که در تلاش بود از پارلمان خارج شود، گرفته و کتک زدند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...