نسخه چاپی

پشت پرده حضور رئیس جمهور در دانشگاه

حضور محمود احمدی نژاد در دانشگاه شریف چه به دعوت دانشجویان بوده باشد و چه به اصرار خودش، امر مباركی است و شاید تلاشی برای پاسخگویی بیشتر به دانشجویان. دانشجویان پیشتاز مطالبه گری از مسئوولانند و در این میان چه كسی بهتر و شایسته تراز مدیر اجرایی كشور برای پاسخگویی؛ آنهم در چندماه پایانی دولتش؟

به گزارش نمابه نقل از شفاف، رئیس جمهوری که خود را دانشگاهی می داند شش سال است که پا به دانشگاهی نگذاشته و اینک در حالی که حدود سه ماه دیگر تا انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و علی القاعده پنج ماه دیگر تا پایان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد مانده خبرها از عزم وی برای حضور در میان دانشجویان خبر می دهد.


اگر رئیس جمهوری محترم آنگونه که رسانه های نزدیک به دولت اعلام کرده اند، روز یکشنبه راهی دانشگاه صنعتی شریف شود، دومین حضورش در جمع های دانشجویی است. حضور وی در جمع های دانشگاهی هیچ گاه حضور «راحتی» نبوده؛ چه آنگاه که در روز ۲۱ آذر ۱۳۸۵ برای سخنرانی در دانشگاه امیر کبیر حضور یافت و عده ای به توهین به رئیس جمهور پرداختند و چه اینک در آخرین ماههای ریاست جمهوری اش راهی دانشگاه شریف خواهد شد.



این بار نیز اخبار و شواهد از حضور « عجیب» رئیس جمهور در دانشگاهی خبر می دهند که بزرگترین حجم نخبگان را در خود جای داده است. عجیب از این باب که برخی رسانه ها عصر دیروز خبر دادند که دفتر رئیس جمهور بر خلاف عرف تمام نشست های دانشجویی با «اصرار» فراوان خواستار حضور رئیس جمهور محترم در دانشگاه شریف می شوند که وقتی با مخالفت یکی از تشکل های دانشجویی مواجه می شود، کار به رئیس دانشگاه کشیده شده و درنهایت روز یکشنبه به عنوان روز حضور رئیس جمهور در دانشگاه تعیین شده است.

اصرار رئیس جمهور برای حضور در دانشگاه در حالی است که او در ۶ سال گذشته علیرغم دعوت‌های گسترده، از حضور در محافل دانشگاهی در روز دانشجو خودداری و از مواجهه با دانشجویان و شنیدن و پاسخگویی به مطالبان جامعه‌ دانشجویی استنکاف کرده است.



اگر چه احمدی نژاد در جمع های غیردانشجویی چندین بار در دانشگاه ها حضور یافته است که از جمله آن می توان به حضور در دانشگاه شهید بهشتی به منظور تقدیر از استاد ابراهیمی در سال ۸۹، حضور در دانشگاه تهران به منظور شرکت در همایش حکمت مطهر در همین سال و حضور بر سر مزار ۵شهید گمنام دانشگاه امیرکبیر اشاره کرد، اما آخرین حضور احمدی نژاد در جمع دانشجویان یک دانشگاه به ۲۱ آذر سال ۱۳۸۵ در دانشگاه امیر کبیر برمی گردد.

نفس حضور مسئوولان در جمع های دانشگاهی اگرچه امری پسندیده و مطلوب است اما در عین حال از حساسیت های خاص جوانان و بخصوص دانشجویان برخوردار است.

حضور محمود احمدی نژاد در دانشگاه شریف چه به دعوت دانشجویان بوده باشد و چه به اصرار خودش، امر مبارکی است و شاید تلاشی برای پاسخگویی بیشتر به دانشجویان. دانشجویان پیشتاز مطالبه گری از مسئوولانند و در این میان چه کسی بهتر و شایسته تراز مدیر اجرایی کشور برای پاسخگویی؛ آنهم در چندماه پایانی دولتش؟

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...