نسخه چاپی

انتقال بحران سوریه به داخل عراق خط قرمز است

عکس خبري -انتقال بحران سوريه به داخل عراق خط قرمز است

یك وزیر مشاور عراقی با تاكید بر اینكه انتقال بحران سوریه به داخل عراق خط قرمز است، اظهارداشت: هرگز اجازه نخواهیم داد تلاش در این خصوص به ثمر بنشیند.

به گزارش نما، «صفاء الدین الصافی» وزیر مشاور امور پارلمانی عراق در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در بغداد تصریح کرد: عراق به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که درگیری مسلحانه در سوریه به داخل خاک این کشور منتقل شود و این را خط قرمز می‌داند.

وی افزود: سوق دادن بحران سوریه به سمت عراق، اقدامی خطرناک است و از آنجا که عراق مراحل دشواری را پشت سرگذاشته و مردمی آگاه دارد، اجازه نخواهد داد که شرایط مشابه سوریه در کشور حاکم شود.

سیاستمداران عراقی بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید دارند

الصافی تصریح کرد: آگاهی و هوشیاری مردم عراق به مثابه سدی در برابر چنین تلاش‌ها است و همه گروه‌های سیاسی در عراق می‌کوشند از خونریزی در سوریه جلوگیری کرده و بر حل سیاسی بحران از طریق گفت‌وگو تاکید دارند زیرا کاملاً مطمئن هستند که راه حل نظامی چیزی جز کشتار و ویرانی بیشتر را به بار نخواهد آورد.

وی تاکید کرد: این ملت سوریه است که سرنوشت خود و رهبر کشور و نوع دولت آن را تعیین می‌کند.

الصافی با اشاره به شعارهایی که در برخی مناطق غربی عراق سر داده می شود اظهارداشت: این اقدامات، نشانه های ناخوشایندی است که از تلاش برخی طرف‌های غربی در مسائل این مناطق حکایت دارد تا جایی که بیشتر اهالی این مناطق نارضایتی و مخالفت خود را با این اقدامات ابراز داشته‌اند، از همین رو چنین افکاری نخواهد توانست در آینده پایگاهی برای خود فراهم آورد زیرا برگرفته از دخالت های بیگانگان بوده و با تفکرات جامعه عراق در تعارض است.

وی گفت: اگر مردم مناطق غربی مقاومت خود در روزهای دشوار را به یاد آورند؛ روزهایی که القاعده حامی خشونت بود، دیگر اثری از این افکار باقی نخواهد ماند و روشن می شود برخی با سوء استفاده از تحولات و رخدادهای این مناطق در تلاش برای تفرقه افکنی و فتنه انگیزی هستند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...