نسخه چاپی

روایت جالب مایكل مور از ملاقاتش با چاوز

عکس خبري -روايت جالب مايکل مور از ملاقاتش با چاوز

مایكل مور درباره ملاقات صمیمانه‌اش با «چاوز» نوشت: ملاقات ما یك ساعتی طول كشید و او در پایان ملاقاتمان از اینكه با كسی كه بیش از خودش از بوش متنفر است ملاقات كرده، به شدت ابراز خرسندی كرد.

انتشار خبر درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا در سطح جهان بازتاب‌های گسترده‌ای داشت.

او که در میان افراد مشهور جهان دوستان زیادی داشت با برخی از ستاره‌های سینمای آمریکا نیز ارتباط نزدیکی داشت که از جمله آنها می‌توان به «شان پن»، «الیور استون»، «مایکل مور»،«بنیسو دل ترو»، «دنی گلور»، «سوزان ساراندون» و «کوین اسپیسی» اشاره کرد.


برخی از این افراد در همان ساعات اولیه انتشار این خبر، مرگ «چاوز» را تسلیت گفتند.


«شان پن»، بازیگر هالیوود ضمن ابراز تاسف از این اتفاق در توئیتر خود اعلام کرد: امروز ایالات متحده آمریکا دوستی را از دست داد که هیچگاه او را به خوبی نشناخت، مردم فقیر سراسر دنیا نیز یک قهرمان مدافع آزادی را از دست دادند و من در این میان یک دوست را از دست دادم که خدا رحمتش کند.

وی افزود: با خانواده رئیس جمهور چاوز و مردم ونزوئلا ابراز همدردی می‌کنم.


«مایکل مور»، مستندساز جنجال‌برانگیز آمریکا نیز کمی پس از انتشار بیانیه‌ تسلیت «پن» او نیز در صفحه توئیتر خود ضمن ابراز همدردی با خانواده چاوز گفت: شما طی چند روز آینده در رسانه‌های آمریکا مطلب مثبتی در رابطه با چاوز نخواهید خواند، فکر کردم که شاید بتوانم با عنوان کردن چند مطلب، بتوانم این نقصان را جبران کنم.



وی افزود: چاوز کسی بود که نفت را مردمی کرد و ۷۵ درصد از فقر موجود در کشورش را بهبود بخشید و امکانات مجانی آموزشی و بهداشتی برای مردم فراهم کرد، این مسائل بود که او را خطرناک می‌کرد، آمریکا برای براندازی او توطئه کرد با این حال او با رای مردمی به ریاست‌جمهوری انتخاب شد.


«مور» اذعان داشت: پیش از آن که آنها (مقامات آمریکا)، ما را درگیر جنگ کنند ، رسانه‌های آمریکا برنامه سرنگونی چاوز را در پیش گرفته بودند.


وی در پایان به ملاقات صمیمانه‌اش با «چاوز» در جشنواره ۲۰۰۹ ونیز اشاره کرد و نوشت: ملاقات ما یک ساعتی طول کشید و او در پایان ملاقاتمان از اینکه با کسی که بیش از خودش از بوش متنفر است، ملاقات کرده، به شدت ابراز خرسندی کرد.


مور عکس‌هایی را که با چاوز در سال ۲۰۰۹ در جشنواره فیلم ونیز گرفته بود نیز منتشر کرده و نوشته است: در این جشنواره ساعت‌ها با هم حرف زدیم و او گفته بود سرانجام کسی را که بیشتر از خودش از بوش متنفر است، ملاقات کرده است.


«الیور استون»، دیگر فیلمساز جنجال‌برانگیز سینمای آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود ضمن ابراز تأسف از مرگ «چاوز» نوشت: از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدم، از همین جا مرگ این قهرمان بزرگ را به مردمش و همه کسانی که در سراسر جهان برای یک هدف تلاش می‌کنند، تسلیت می‌گویم. او اگرچه مرده است ولی برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.


چاوز ۵۸ ساله پس از چند ماه دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان سرانجام امروز صبح درگذشت.منبع:فارس

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...