نسخه چاپی

انتقاد از ادغام‌های یكجانبه بانك مركزی

عکس خبري -انتقاد از ادغام‌هاي يکجانبه بانک مرکزي

نماینده موسسات اعتباری گفت: مقاومتی در برابر ادغام‌ها نیست، بلكه باید حسابرسی صورت‌های مالی، سود و زیان و سابقه سهامداران در ادغام مورد توجه قرار گرفته و در چارچوب قانون، موسسات ساماندهی شوند.

غفور حلمی امروز در حاشیه همایش چالش‌های موسسات اعتباری غیر بانکی در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: متاسفانه در این همایش یک طرفه صحبت شد و اینکه گفته می‌شود، همه افراد متخلف هستند، آیا عملکرد همه موسسات را بررسی کرده‌اند؟

وی ادامه داد: ما به عنوان موسسه میزان از سال ۸۷ حسابرسی می‌شویم و شرکت سخن حق هر سال این موسسه را حسابرسی می‌کند، بنابراین اینکه به صورت کلی گفته شود، همه موسسات متخلف هستند، ظلم بزرگی است.

حلمی با بیان اینکه مسئولان بانک مرکزی نباید کلی‌گویی کنند، تصریح کرد: در کشور دادگاه و نهادهای نظارتی زیادی وجود دارد که بانک مرکزی می‌تواند از طریق آن با متخلفان برخورد کند؛ به نظر بنده یکی از مصادیق نابسامانی صحبت‌های کلی برخی مسئولان است.

وی تصریح کرد: معاون نظارتی بانک مرکزی ابزار قانونی داشته و می‌تواند بررسی کند و با هر موسسه‌ متخلف، برخورد کند.

رئیس هیئت مدیره موسسه میزان در پاسخ به این سوال که چرا در برابر ساماندهی موسسات اعتباری مقاومت وجود دارد،

گفت: مقاومتی وجود ندارد، بلکه وقتی می‌گویند شما با چند موسسه دیگر ادغام شوید، ما می‌گوییم ابتدا باید با حسابرسی صورت‌های مالی بررسی و سود و زیان مشخص شود و سبقه سهامداران مورد توجه قرار گیرد و در یک چارچوب و قانون مشخص موسسات ساماندهی شوند.

حلمی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی این خواسته را نپذیرفته است، اظهارداشت: خیر، بانک مرکزی قبول نمی‌کند و می‌گویند، به اجبار باید با این سه موسسه ادغام شوید، اما این چه ادغامی است که پس از ۶ ماه این سه موسسه با هم دعوا داشته باشند.

وی در مورد عدم رعایت سرمایه اولیه موسسات و استفاده از وجوه سپرده‌گذاران برای تامین سرمایه، گفت: این پدیده عمومی نیست و ما در موسسه میزان ۷۵ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده داریم؛ اگر در بخش ورزش وارد شده‌ایم، از محل سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی بوده است.

رئیس هیات مدیره مؤسسه میزان افزود: بخشی از سود موسسه به بخش ورزش اختصاص یافته که آن هم با درخواست استاندار صورت گرفت؛ این اقدام با تصویب در مجمع عمومی موسسه انجام شد و این اختیار به هیئت مدیره داده شده که در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: ساماندهی موسسات اقدام بسیار خوبی است، اما باید با تفاهم و آرامش انجام شود؛ ما به عنوان موسسه میزان در خرید و فروش ارز و ملک وارد نشدیم و بانک مرکزی می‌تواند عملکرد موسسه را بررسی کند.

حلمی تاکید کرد: بانک مرکزی باید از ورود موسسات بدون مجوز جلوگیری کند و نظارت را از انتها به ابتدا تغییر دهد.
منبع:فارس

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...