نسخه چاپی

جاسوسی MI6 انگلیس در پوشش مركز درمانی در افغانستان

عکس خبري -جاسوسي MI6 انگليس در پوشش مرکز درماني در افغانستان

كارشناس روس در مطلبی گفت كه MI6 انگلیس در منطقه «فیض‌آباد» افغانستان در پوشش ایستگاه درمانی و اقامتی به فعالیت‌های جاسوسی مشغول است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، «الکساندر کنیازوف» کارشناس انستیتو شرق شناسی روسیه با اشاره به فعالیت چند صد عضو جنبش اسلامی ازبکستان در منطقه فرغانه با دستور مقامات اطلاعاتی آمریکا و انگلیس گفت: اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر این که چند ماه پیش در «فیض‌آباد» مرکز ولایت «بدخشان» افغانستان محلی به نام درمان و اقامت از طرف انگلیس به نام MI6 تأسیس شده است که مشغول کار در منطقه «پامیر»، «درواز» و «فرغانه» است.

وی در مطلبی که در روزنامه «نزویسیمای گزتا» چاپ روسیه آورده است، می‌گوید، به احتمال زیاد انگلیس در تلاش است تا با استفاده از نیروهای اطلاعاتی خود در شمال افغانستان، زمینه‌سازی لازم برای خروج نیروها و تجهیزات این کشور از طریق آسیای مرکزی را انجام داده یا تجهیزات و پایگاه‌های خود را در این کشورها مستقر کند.

این مسئله نیز دور از انتظار نیست که هم‌اکنون نیروهای اطلاعاتی انگلیس در حال رایزنی و انجام معاملات پشت پرده با مقامات کشورهای آسیای مرکزی مانند ازبکستان و تاجیکستان برای خروج امن و آبرومندانه از افغانستان باشند.

انگلیس در حال حاضر حدود 9500 سرباز در افغانستان دارد که به طور عمده در ولایت «هلمند» در جنوب این کشور مستقر هستند.

از آغاز مأموریت نظامی انگلیس در سال 2001 در افغانستان، تاکنون حدود 450 سرباز این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...