نسخه چاپی

پوتین: چاوز مبارزی خستگی ناپذیر بود

رئیس جمهور روسیه ضمن تسلیت مجدد به شهروندان ونزوئلا اعلام كرد كه چاوز علاوه بر برخورداری از شجاعت، مبارزی خستگی ناپذیر نیز بود.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «تله سور» نوشت: ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ضمن ابراز تاسف از درگذشت هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که چاوز علاوه بر اینکه بسیار هوشمند و شجاع بود، مبارزی خستگی ناپذیر بود.

پوتین در رابطه با شخصیت چاوز اعلام کرد: «وقتی در رابطه با مسائل بین‌المللی می‌اندیشم، خاطره چاوز در ذهن من تداعی می‌شود. او مردی بود که تمام تلاش خود را برای گسترش روابط ونزوئلا با دیگر کشورها به‌کار گرفت. اما او هیچگاه حاضر نشد تا منافع کشور خود را برای استفاده از منافع دیگر به خطر بیندازد».

وی در ادامه افزود:«ما همیشه چاوز را به هوشمندی و شجاع بودن یاد خواهیم کرد. او مبارزی خستگی ناپذیر بود. ما روابط بسیار خوبی با ونزوئلا داشتیم و از این پس نیز به گسترش روابط خود با این کشور ادامه خواهیم داد».

روز چهارشنبه نیز پوتین به محض مطلع شدن از درگذشت چاوز اعلام کرد که چاوز علاوه بر اینکه رهبری فوق‌العاده بود بهترین و نزدیک‌ترین دوست روسیه به‌شمار می‌رفت.

چاوز که از سال 2011 از سرطان خود آگاه شده بود، دسامبر 2012 برای آخرین بار به‌منظور انجام چند جراحی راهی هاوانا، پایتخت کوبا شد.

دوهفته پیش چاوز را از کوبا به بیمارستان نظامی کاراکاس، پایتخت ونزوئلا منتقل کردند.

در این دو هفته اخبار منتشر شده حاکی از رو به وخامت گذاشتن وضعیت تنفسی وی بود.

سرانجام چاوز بامداد روز چهارشنبه در سن 58سالگی دار فانی را وداع گفت.

پس از درگذشت وی مقامات این کشور اعلام کردند که ظرف سی روز آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

۱۳۹۱/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...