نسخه چاپی

نامه محرمانه پادشاه سعودی به امیر كویت

پادشاه عربستان سعودی نامه ای محرمانه به شیخ «صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر كویت ارسال كرده است.

به گزارش نما به نقل از شیعه آنلاین، اخبار رسیده از کویت حاکی از آن است که «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی نامه ای محرمانه به شیخ «صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت ارسال کرده است.

این نامه توسط «عبدالعزیز بن ابراهیم الفایز» سفیر سعودی در کویت، تحویل امیر این کشور شد. در دیدار سفیر سعودی با امیر کویت، شیخ «صباح الخالد الحمد الصباح» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت نیز حضور داشت.

رسانه های کویتی و سعودی مضمون و محور این نامه را روابط دوستانه و دو جانبه عربستان و کویت اعلام کرده اند اما به نظر می رسد با توجه به حوادث جاری در منطقه به ویژه در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس طی چند ماه اخیر، مسائل دیگری پشت پرده این نامه باشد.

گفته می شود پس از این دیدار، سفیر عربستان به دیدار شیخ «نواف الأحمد الجابر الصباح» ولیعهد کشور کویت رفت و مذاکراتی نیز با وی داشت. اخبار و اطلاعاتی در مورد این دیدار نیز در رسانه های عربی منتشر نشده است.

شایان ذکر است، کویت و عربستان نیز مانند دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس طی چند ماه اخیر شاهد افزایش اعتراضات و اعتصابات علیه حکومت های خود بوده اند. تحلیل گران مسائل سیاسی و بین المللی، این اعتراضات را نسیم "بیداری اسلامی" یا به عبارتی دیگر "بهار عربی" می دانند.

بر همین اساس حکام عربی کشورهای حوزه خلیج فارس به شدت نگران افزایش دامنه اعتراضات و سقوط رژیم های خود هستند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...