نسخه چاپی

وزیر علوم جایزه اهدا شده را پس گرفت!

عکس خبري -وزير علوم جايزه اهدا شده را پس گرفت!

به گفته این خبرنگار، كارمند روابط عمومی در پاسخ به اینكه چرا سیاست دوگانه ای در روی صحنه و پایین این در پیش گرفته شده، قانون جشنواره را عامل آن معرفی كرده و گفته است:«در این جشنواره اگر فردی دو رتبه كسب كند به ازای رتبه دوم فقط به خبرنگاران لوح اهدا می شود.»

در حالی که این روزها جامعه ایرانی شاهد بذل و بخشش های بی سابقه در هدایای مسئولان دولتی به یکدیگر است، وزارت علومی ها جایزه خبرنگارانی که در چهارمین جشنواره رسانه، آموزش عالی، علم و فناوری حائز دو رتبه برتر در دو بخش مجزا شده بود را پس گرفتند.

روز گذشته وزیر علوم دقایقی پس از آنکه در سخنرانی طولانی اش بر حفظ منزلت خبرنگاران تاکید کرده بود، در کنار غلامحسین الهام مشاور اطلاع رسانی دولت در برابر دوربین ها بر روی صحنه قرار گرفت تا جوایز خبرنگاران برتر در حوزه آموزش عالی را به دست خود اهدا کند. جوایز شامل یک لوح تقدیر و پاکتی بود که کارت های هدیه را بسته به رتبه خبرنگار در آن قرار داده بودند.

خبرنگاری که دو رتبه برتر در بخش مصاحبه و گزارش کسب کرده بود نیز این قاعده مستثنی نبود. اما همین که پس از دریافت دو جایزه اش دوباره بر صندلی خود نشست، یکی از کارمندان روابط عمومی وزارت علوم با لحنی نامناسبی، از خبرنگار خواست که پاکت جایزه اش را پس بدهد تا او تعداد کارت های هدیه را چک کند. این کارمند وزارت علوم شخصا چسب هر دو پاکت را باز کرد و پس از شمردن کارت های هدیه گفت که باید یکی از دو پاکت را پس بگیرد چون به دلیل شلوغی صحنه در اهدای جوایز اشتباهی رخ داده است.

به گفته این خبرنگار، کارمند روابط عمومی در پاسخ به اینکه چرا سیاست دوگانه ای در روی صحنه و پایین این در پیش گرفته شده، قانون جشنواره را عامل آن معرفی کرده و گفته است:«در این جشنواره اگر فردی دو رتبه کسب کند به ازای رتبه دوم فقط به خبرنگاران لوح اهدا می شود.»

نگاهی به اسامی برگزیدگان این جشنواره نشان می دهد هیات داوران برای رعایت اصول حرفه ای هرجا کیفیت اثری را در خور تقدیر ندانسته اند برای پرهیز از افت کیفی جشنواره حتی به قیمت نداشتن رتبه های برتر از معرفی اثری پرهیز کرده اند چنانکه در بخش خبر، به تشخیص داوران رتبه های اول و دوم معرفی نشد. بنابراین به نظر می رسد از خبرنگاری که در دو بخش حائز رتبه شده، به دلیل تولید دو اثر قابل تقدیر، باید دو بار تقدیر کرد. مرجع: شفاف

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...