نسخه چاپی

اعتراف سفیر تركیه به بهبود روابط با اسرائیل

عکس خبري -اعتراف سفير ترکيه به بهبود روابط با اسرائيل

سفیر تركیه در كانادا اذعان كرد كه علیرغم كشته شدن نه تن از شهروندان تركیه در كشتی ماوی مرمره توسط كماندوهای صهیونیستی، روابط آنكارا و تل آویو رو به بهبود بوده است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، تونجای بابالی سفیر ترکیه در اوتاوا روز گذشته در یک سخنرانی در دانشگاه تورنتو در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در مورد روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی که پس از ماجرای حمله کماندوهای ارتش صهیونیستی به کشتی ماوی مرمره در سال 2010 و کشتار نه تن از فعالان صلح ترک در این کشتی به تیرگی گراییده بود، اظهار داشت که پس از آن ماجرا کشورهای بسیاری برای میانجی گری بین ترکیه و اسرائیل برای بهبود و از سرگیری روابط دوجانبه متقاضی شدند، اما دولت آنکارا ترجیح می‌داد که دیپلماسی بی واسطه را دنبال کند و با تل آویو رو در رو گفت‌وگو نماید.

بابالی در ادامه تصریح کرد که در همین راستا روابط آنکارا و تل آویو رو به بهبود هم بوده ولی آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی این روند را خدشه دار کرده و اگر لیبرمن این روند را تخریب نمی کرد، ترکیه و اسرائیل خیلی پیش از این روابط دوجانبه را برقرار کرده بودند.

سفیر ترکیه در کانادا ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی بحران روابط فیمابین آنکارا و تل‌آویو برطرف شود، کما اینکه در مذاکراتی که در دو سال گذشته انجام شده تا حد زیادی به حل این بحران نزدیک شده‌اند، ولی لیبرمن هرگز متمایل به مصالحه با آنکارا نبوده است.

اظهارات سفیر ترکیه در کانادا در حالی مطرح می‌شود که دولت آنکارا تاکنون شرط برقراری روابط مجدد با تل آویو را عذرخواهی رژیم صهیونیستی از ترکیه به خاطر کشتار کشتی ماوی مرمره، پرداخت غرامت به بازماندگان این حادثه و لغو کامل محاصره نوار غزه عنوان می‌کرد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...