نسخه چاپی

نكته منفی رئیس‌جمهور از نگاه وزیرخارجه

علی‌اكبر صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال كه اگر بخواهید خودتان را نقد كنید چه می‌گویید؟ گفت: نواقص ما یكی و دو تا نیست، شاید گاهی احساساتم بر عقلم غلبه كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که نکات مثبت و منفی رییس قوه مجریه چیست؟ گفت: نکته مثبت ایشان سعه‌صدر، تواضع و صبوری است، اما در مورد نکته منفی من واقعا چیزی ندیده‌ام، البته منفی که نمی‌شود گفت، ولی ایشان روی عقیده‌ای که دارند بسیار استوار هستند.


خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که علی‌رغم صحبت‌های شما در مورد تحریم‌ها، صحبت‌هایی درباره تهدیدات علیه ایران شده است، که صالحی گفت: شما اگر روزنامه‌های دیروز را بخوانید خبرهای مثبت نیز زیاد بود و خود اتحادیه اروپا نیز می‌گوید که باید در مورد تحریم تجدید نظر کرد.


وی افزود: در عالم سیاست باید خاکستری حرکت کنید که امکان عقب‌نشینی برای خودتان وجود داشته باشد و اگر همه پل‌های پشت سرتان را خراب کنید امکان عقب‌نشینی نیست. صحبت‌های رسانه‌ای نباید خیلی مبنای قضاوت قرار گیرد. دستگاه‌های دیپلماسی کشورها کار خود را انجام می‌دهند و نمی‌توانند تمام فعالیت‌های خود را به صورت علنی اعلام کنند دستگاه دیپلماسی تقریبا شبیه دستگاه‌های امنیتی است، یعنی بخش عمده‌ای از کارشان قابل عرضه نیست.


صالحی در واکنش به این سوال که اگر بخواهید به مردم خبر خوش بدهید چه می‌گویید؟ گفت: در بحثی که گفتیم سال آینده سال خوبی است و ما امیدواریم. خیلی‌ها نقد کردند که چرا گفتید امیدواریم. پس چه بگوییم؟ بگوییم که ناامید هستیم و وضع خیلی خراب است مردم نگران باشید!

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...