نسخه چاپی

دود سفید از واتیكان بیرون آمد

دقایقی پیش در پنجمین رای‌گیری كاردینال‌ها دود سفید از دودكش كلیسای «سیستین» خارج شد و این به معنای انتخاب پاپ جدید در واتیكان است.

به گزارش نما، فارس به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: دقایقی پیش در دومین روز و پنجمین رای‌گیری انجمن کاردینال‌ها، دود سفید از دودکش کلیسای «سیستین» خارج شد و این به معنای انتخاب پاپ جدید در واتیکان است.

بنابر این گزارش هنوز معلوم نیست چه کسی پاپ جدید شده است اما تا دقایقی دیگر قرار است پاپ جدید در بالکن میدان سنت پیتر واتیکان معرفی شود.

بر اساس سنت موجود در واتیکان، رئیس انجمن کاردینال‌ها پس از انتخاب پاپ جدید از او می‌خواهد تا تشریفات را انجام دهد، او ابتدا می‌پرسد که «آیا انتخاب آزادانه خود را می‌پذیری؟» که با پاسخ «می‌پذیرم» مسئولیت پاپ آغاز می‌شود.

سپس می‌پرسد «تو را با چه نامی صدا بزنیم؟» و پاپ جدید، نام سلطنتی را که انتخاب کرده اعلام می‌کند و آنگاه پاپ جدید از «دروازه اشک» به اتاق پوشیدن لباس می‌رود و پس از پوشیدن لباس مخصوص پاپ، وی به جایگاه افتخار می‌رود و پس از خواندن دعا با کاردینال‌ها، همراه خادم کلیسا از فراز بالکن میدان سنت پیتر نام پاپ و نام سلطنتی او اعلام می‌شود.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...