نسخه چاپی

مي خواهم با خاطره خوب از فوتبال خداحافظي كنم

علی كریمی:عجله كار دستم داد !/شاید رفتم

عکس خبري -علي کريمي:عجله کار دستم داد !/شايد رفتم

فعلا تصمیمی برای خداحافظی ندارم، هنوز می توانم بازی كنم اما از آینده كسی خبر ندارد. شاید امروز كه به شما می گویم هستم، فردا اتفاقی افتاد و رفتم.

به گزارش نما به نقل از روزنامه شما، علی کریمی بسيار انسان خونسردي است که به قول فردوسي پور بعضي اوقات اين خونسردي هايش روي اعصاب آدم مي رود او بعد از بازگشت به پرسپولیس بد شانس بوده و در مقاطع زیادی با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد، اما از شانس او بعد از مصدومیت آخر او که مقابل صبا اتفاق افتاد سرخ پوشان خوب بازی کردند و خوب هم نتیجه گرفتند و نبود او زیاد احساس نشد، اما از دید تماشاگران پرسپولیس و هواداران او همیشه کریمی است و کریمی هم باقی خواهد ماند، با علی کریمی هم صحبت شدیم تا از آخرین شرایط مصدومیتش ، آخرین شرایط پرسپولیس و تیم ملی خبر دارشویم:

با مصدومیت چگونه کنار می آیی ؟
اینکه بیرون گود بنشینم و بازی های پرسپولیس را نگاه می کنم خیلی سخت است اما این سختی با توجه به نتایجی که تیم گرفته این سختی ها را برای من قابل تحمل کرده است، اگر شرایط تیم این گونه نبود تحمل شرایط این روزهای خود را نداشتم.
 این مصدومیت خیلی به ضرر تو  بود
مصدومیت کلافه ام کرده است و باید برای ترمیم عظله پایم تمرینات ویژه ای را انجام دهم،باید قلم، پاچه گوسفند و این جور چیزها بخورم تا زودتر خوب شوم. به هر حال که در این شرایط مصدوم شده ام و کاری از دستم برنمی آید باید با این مصدومیت بسازم.

یعنی با  خوردن قلم و پاچه پایت خوب می شود؟
نه طبق صحبتی که با دکترم داشته ام باید با پایم مراعات کنم تا عضله هایم به حالت اول بازگردد، باید از نرمش های ک ه برای استخوان و رباط  مناسب است استفاده کنم تا هر چه سریعتر به میدان بازگردم.

چرا عضله ات در این چند ماه خوب نشد؟
عجله کردم و این عجله کار دستم داد، اگر عجله نمی کردم می توانستم حتی در بازی ذوب آهن بازی کنم   . برای خوب شدن خیلی زحمت کشیدم اما تمام زحماتم از بین رفت.  و نتیجه این شد که هنوز هم باید سکونشین باشم و نتوانم در خدمت تیم محبوبم باشم.

از مصدومیت بگذریم شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی می کنی؟
پرسپولیس شرایط خوبی دارد اگر امتیازهای اول فصل را از دست نمی دادیم الان یکی از مدعیان لیگ هم بودیم اما خدا رو شکر که در جام حذفی تا این مرحله خوب بالا آمدیم و یکی از شانس های کسب جام محسوب می شویم.

تو هم موافقی که لیگ برای پرسپولیس تمام شده ؟
لیگ را تا حد زیادی از دست داده ایم و باید تمام فکر و ذکرمان را معطوف بازی های جام حذفی کنیم. دو گام تا حضور در بازی های آسیایی فاصله داریم که باید این دو گام راهم باید محکم برداریم که اگر این گونه بشود جواب تمام منتقدان را خواهیم داد.

پرسپولیس را باید از همین امروز فینالیست جام حذفی بدانیم یا احتمال حذف مقابل داماش وجود دارد؟
بازی با داماش شاید آسان باشد اما این تیم هم مثل ما می خواهد فینالیست جام حذفی شود به همین دلیل این تیم خیلی خطرناک است، آنها توانستند تراکتورسازی و فجر را از گردونه مسابقات حذف کرده و به این مرحله برسند اما همه بچه های تیم هم قسم شده اند که حداقل یک جام برای باشگاه بیاوریم.
در قرعه کشی جام حذفی هم داماش میزبان شد این شرایط را برای پرسپولیس سخت تر نمی کند؟
بالاخره قرعه کشی است و داماشی ها در این مورد شانس بیشتری از پرسپولیس داشتند و می توانند از شرایط میزبانی استفاده کنند.
یحیی  بالاخره بعد از 14 بازی نباختن به یک پرسپولیسی باخت.
بالاخره فوتبال است و برد و باخت دارد همانطور که یک روز مقابل ذوب آهن در اصفهان با دست پر به خانه برگشتیم یک روز هم مقابل راه آهن بازی را واگذار می کنیم و این هم از قشنگی های فوتبال است.

عملکرد گل محمدی را در پرسپولیس چگونه می بینی؟
یحیی از روزی که آمده تیم را کاملا متحول کرده . شوخی نیست تیمی که نمی توانست ببرد و یا اگر می برد به سختی بود، 14 بازی نبازد، و جدا از نتایجی که پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ و جام حذفی گرفته، پرسپولیس این روزها خیلی قشنگ تر از قبل بازی می کند و آهنگ تیمی خوبی در جریان بازی های پرسپولیس حاکم است ، یحیی در پرسپولیس معجزه کرده است.

اما منتقدان یحیی خلاف نظر تو را دارند آنها می گویند ژوزه اگر در پرسرپولیس می ماند بهترد بود و یا اگر فلان مربی می آمد پرسپولیس بهتر نتیجه می گرفت؟
بالاخره هر آدمی هم منتقد دارد هم طرفدار و خدا را شکر که در فوتبال ما بیکار زیاد داریم که فقط گوشه ای بنشینند و اگر از کسی یا کسانی منفعت نبینند،آن وقت او را به بدترین شکل به باد انتقاد بگیرند. انتخاب یحیی درست ترین کار ممکن بودو سردار در این رابطه بهترین تصمیم را در آن شرایط گرفت، ژوزه به درد پرسپولیس نمی خورد و بعد از رفتن او شرایط تیم بسیار به هم ریخته بود و هر کسی هم نمی توانست تیم را جمع کند.

شرایط تیم ملی چطور است ؟ فکر می کنی  می توانیم به جام جهانی برزیل برویم؟
تیم ملی شرایط بدی ندارد اما خوب هم نیست، برای رفتن به جام جهانی باید از جان و مایه بگذاریم و همانند بازی با کره جنوبی در تهران این سه بازی باقی مانده در مرحله گروهی را هم قسم شده و همه و همه هم قسم شویم و برای موفقیت تیم ملی تلاش کنیم. در حال حاضر همه چیز دست خودمان است و کارمان هنوز به اما و اگر کشیده نشده، اگر بتوانیم از این سه بازی 9  امتیاز بگیریم بدون شک در برزیل بازی خواهیم کرد.

اما کار سختی است؟
کارسختی است اما می شود، اگر بخواهیم می توانیم. اگر هدفمان برایمان اهمیت داشته باشد، باید بیشتر و بیشتر برایش تلاش کنیم و با تلاش شبانه روزی موفق خواهیم شد و از هر سه بازی باقی مانده پیروز خارج خواهیم شد.

تصمیمی بار خداحافظی از فوتبال نداری؟
 فعلا  تصمیمی برای خداحافظی ندارم، هنوز می توانم بازی کنم اما از آینده کسی خبر ندارد. شاید امروز که به شما می گویم هستم، فردا اتفاقی افتاد و رفتم.

پس این نوید را به هوادارنت می دهی که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد حالا حالا ها بازی می کنی؟
فعلا  گرم هستم و می توانم بازی کنم اما می خواهم روزی که از فوتبال می روم طرفداران خاطره های خوبی از من داشته باشند و خودم هم با خاطره خوب از فوتبال خداحافظی کنم.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...